sorteren op datum

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier

sorteren op datum

Berichtdoor Reintje » di okt 27, 2009 12:55 pm

Ik heb een excel bestand geopend in OO. Geen probleem. Nu maakt het oorspronkelijke (excel) bestand gebruik van een macro om te sorteren op datum. Op het gebied van macro´s ben ik een leek maar ik heb wel al begrepen dat de excel macro´s niet werken in OO. Dus moeten ze opnieuw worden opgenomen.
Mijn vraag is nu of er in OO ook een aantal standaard macro´s zitten om bv (in mijn geval) te sorteren op datum of kunnen er ergens macro´s worden gedownload die dan kunnen worden aangepast op de individuele situatie.
(Ik heb de zoekfunctie al geprobeerd, maar krijg geen resultaten op "sorteren op datum")
Open Office 3.1.1.
Reintje

Re: sorteren op datum

Berichtdoor floris v » di okt 27, 2009 1:15 pm

Ik heb even wat geprobeerd met een miniwerkblad met twee kolommen; een met datums en een met getallen; het te sorteren deel geselecteerd, daarna met Gegevens - Sorteren... moeiteloos gesorteerd; bij Opties kun je nog aangeven welke notatie voor dagen en maanden bij het sorteren gebruikt moet worden.
Of is dit te simpel?

Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.
* AOO 4.1.6 op Linux Mint
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
floris v

Berichtdoor Reintje » di okt 27, 2009 4:34 pm

Bedankt voor je reactie: zo kan het natuurlijk, maar in excel was dat geautomatiseerd. Door op een knop datum te drukken werden de gegevens in de juiste volgorde gezet.
Open Office 3.1.1.
Reintje

Berichtdoor floris v » di okt 27, 2009 5:54 pm

Je kunt natuurlijk een macro opnemen die die handelingen uitvoert, maar je hoeft er niet voor te programmeren, en daar ging het geloof ik om. Vervolgens koppel je de macro aan een knop op de toolbar en klaar is kees.
* AOO 4.1.6 op Linux Mint
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
floris v

Keer terug naar Beginners