document met notities versturen

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Jetstar
Berichten: 21
Lid geworden op: di jan 22, 2019 3:16 pm

document met notities versturen

Bericht door Jetstar »

Ik zit met het volgende:
ik wil een tekstdocument redigeren, dus van tekstballonnetjes voorzien in de rechterkantlijn. Ik heb gezien dat dit kan via INVOEGEN - notitie. Ik sla het daarna op. Dit heb ik gedaan in een wordbestand (.doc) en als pdf, om te testen.
Maar als ik hierna het document via gmail verstuur krijgt de ontvanger niet de notities/tekstballonnetjes te zien. Noch als word doc noch als pdf.
Wel als je opent in Pages, op een Mac, maar niet als je opent in Word. (en de ontvanger heeft een Windows computer)
Weet iemand de oplossing hiervoor?
Open Office 4.1.6 op Mac Mojave 10.14.2
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: document met notities versturen

Bericht door RPG »

opslaan met odf extensie
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: document met notities versturen

Bericht door RPG »

Als mensen samen willen werken aan een zelfde document doen ze er goed aan om eerst te overleggen welk programma het best gebruik kan worden. Er zijn veel onoplosbare problemen wanneer mensen niet de zelfde programma's gebruiken. De problemen kunnen klein of groot zijn bovendien worden de problemen bij elke uitwisseling van de documenten vaak groter.

In deze tijd is het best misschien wel om te kiezen voor webdocumenten zoals Google en Microsoft die ook in de gratis versie hebben.

Wanneer er overeenstemming is over de grote inhoud is het misschien verstandig om de eind opmaak te doen in een programma naar keuze wat de opmaker heeft en in een indeling die niet gedeeld hoeft te worden. Het kan dan gedeeld worden in een PDF vorm alleen om te lezen.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie