[Opgelost] Tabelranden zijn "verdwenen" in Writer

Bespreek de tekstverwerker
FrankSchenk
Berichten: 5
Lid geworden op: di nov 12, 2019 8:47 pm

[Opgelost] Tabelranden zijn "verdwenen" in Writer

Bericht door FrankSchenk »

Ik gebruik al een behoorlijke tijd AOO 4.1.6 en sinds vandaag 4.1.7. Opeens (ik zal waarschijnlijk iets verkeerd gedaan hebben) worden mijn tabelranden niet meer getoond. Nu zou dat ook niet moeten, want ik heb "geen randstijl" geselecteerd. Tot nu toe liet Writer dan een dunne stippellijn zien om aan te geven waar precies de cellen zaten en hoe groot de cellen waren. Ik heb vreselijk gezocht, maar kan niet iets bruikbaars vinden. Helaas ook geen "Terug naar de Standaardinstellingen" om dit euvel te verhelpen. Het aanmaken van mijn Wedstrijdverslagen (combinaties van foto's en tekst in een tabel) wordt nu een heel stuk lastiger. Ook het installeren van versie 4.1.7 heeft hieraan niets veranderd.

Wie heeft enig idee hoe dit "opeens" gebeurd kan zijn? Of ..... nog beter ..... hoe ik dit weer kan terugzetten/ongedaan kan maken?

Alvast hartelijk dank,
Frank
Laatst gewijzigd door floris v op do nov 14, 2019 12:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als Opgelost gemarkeerd, floris v, moderator
Apache Open Office 4.1.6 & nu 4.1.7 - Windows 10, 64 bits. Intel i7 @2,6 GHz. 8 Gb RAM
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Tabelranden zijn "verdwenen" in Writer

Bericht door RPG »

Volgens mij heet wat je noemt Tabelbegrenzingen.
Als je midden in de tabel klik op de rechtermuis knop komt er een popup. In de popup, Contextmenu, staat het woord Tabelbegrenzing. Door hier op te klikken worden de gevraagde lijntjes waarschijnlijk weer zichtbaar.

Er is hiervoor ook menu optie
menu --> Tabel --> TabelBegrenzingen verbergen
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
FrankSchenk
Berichten: 5
Lid geworden op: di nov 12, 2019 8:47 pm

Re: Tabelranden zijn "verdwenen" in Writer

Bericht door FrankSchenk »

RPG, je bent een Held. Het heet "Tabelbegrenzingen", maar toch ..... het werkt!!

Hartelijk dank!
Apache Open Office 4.1.6 & nu 4.1.7 - Windows 10, 64 bits. Intel i7 @2,6 GHz. 8 Gb RAM
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Tabelranden zijn "verdwenen" in Writer

Bericht door RPG »

Ik heb het alsnog veranderd dank voor de correctie.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie