ik kan geen tekst plakken in werkmap/excell

Bespreek het rekenblad
NanDan
Berichten: 2
Lid geworden op: di nov 12, 2019 12:24 pm

ik kan geen tekst plakken in werkmap/excell

Bericht door NanDan »

Hallo, Sinds ik OO heb geupdate naar 4.1.7 kan ik geen tekst meer plakken naar het werkblad/excell. Daar had ik voorheen nooit problemen mee. Ook andersom werkt niet: vanuit een werkblad dingen kopiëren en plakken naar elders. Wat wel werkt is: Eerst tekst plakken in tekstbestand en vanaf daar weer kopieren en plakken naar een werkblad. Dat is natuurlijk erg omslachtig. Valt dit op te lossen? Zo niet, dan zou ik graag weer de oude versie van OO willen installeren waarbij ik dat probleem nooit had. Weet iemand waar ik die kan vinden? Bedankt alvast voor de oplossing of het meedenken :-)
Mac OSX 10.9.5
Open Office 4.1.7
NanDan
Berichten: 2
Lid geworden op: di nov 12, 2019 12:24 pm

ik kan oude .xls bestanden niet openen met nieuwe versie

Bericht door NanDan »

Hallo,

Ik kan met nieuwe versie mijn oude .xls bestanden niet meer openen met office. Ik krijg te zien: Leesfout. Interne importfout. Ik kan ze gelukkig nog wel openen met numbers. Maar ik wil graag dat oo ze weer kan openen omdat ik daar gewend aan ben en dus vind ik het fijner werken. Weet iemand hier een oplossing voor? Zo niet, kan ik dan ergens een oude versie van oo vinden? Dan probeer ik die er weer op te zetten...Bedankt voor het meedenken of voor de oplossing! :-)
Mac OSX 10.9.5
Open Office 4.1.7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: ik kan geen tekst plakken in werkmap/excell

Bericht door RPG »

Ik heb de berichten maar samen gevoegd aangezien ze over het zelfde gaan en nauwelijks informatie verschil is.

Het is misschien aan te raden om op het Engels forum naar informatie te zoeken daar daar enkele deskundige Mac gebruikers zijn.

[Tutorial] Mac FAQ (View topic) • Apache OpenOffice Community ForumHier staan veel voorkomende vragen aangaande de Mac in combinatie met OpenOffice.

Mac OSXIs een forum waarin speciaal problemen met de Mac naar voren komen.

Misschien is dit eerst aan te raden
Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Gebruik XLS
Voor OpenOffice gebruikers is het beter om de eigen bestands extensie te gebruiken.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: ik kan geen tekst plakken in werkmap/excell

Bericht door RPG »

Archieven worden gemeld in de link rechts onder in deze pagina.

https://archive.apache.org/dist/openoffice/
Dit zijn de meest recente archieven.
Kies eerst de gewenste versie
dan voor binaries
Dan voor de gewenste taal
Daarna voor de gewenste versie voor jouw computer

Ik weet niet welke versie je gehad hebt?
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: ik kan geen tekst plakken in werkmap/excell

Bericht door RPG »

Ik weet niet of het een probleem van java kan zijn. Mogelijk moet er een oude versie van Java geïnstalleerd worden.

Release notes
https://cwiki.apache.org/confluence/dis ... macOSusers
Due to a known bug in Oracle Java installations of Apache OpenOffice on macOS that do not have the legacy Apple Java 6 installed will not be able to recognize Oracle Java 7 and 8. If not able to upgrade to Java 9 than install the legacy version of Apple Java from the following link: Legacy Apple Java 6. This will allow the portions of AOO that require Java to run properly.
De link moet uit de oorspronkelijke text gehaald worden.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie