Een document invoegen

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Bertus Schrumpf
Berichten: 1
Lid geworden op: wo okt 30, 2019 12:40 pm

Een document invoegen

Bericht door Bertus Schrumpf »

Beste mensen.
Ik heb helaas een document aangemaakt in AdobePageMaker 7.0. Wordt dus niet meer ondersteund. Nu wil ik dit document overzetten in OpenOffice. (Want Adobe...wil geen index en inhoud enz maken.) Het te gebruiken document is 230 pagina's groot. Ik wil niet alles overnieuw typen en vormgeven. Weet iemand hoe ik dit bestand kan overzetten?
Ik wil met dit bestand een boek maken. Dus het moet ook in PDF worden aangeleverd.
Ik zou bijzonder geholpen zijn met een oplossing.
Groeten.
OpenOffice 4.1.7. op Windows10.
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Een document invoegen

Bericht door RPG »

In de eerste plaats zou ik zorgen voor voldoende kopieën. Dan kun je altijd terug vallen op een origineel document.

In de tweede plaats is het belangrijk om te weten of je het originele document kunt importeren in Writer? Als dat het geval is dan moet de rest niet zo moeilijk zijn.

Over het importeren het is mogelijk dat je wat filters moet installeren die niet standaard ge-installeerd zijn, misschien kun je het exporteren naar iets anders. Het zal wel wat om werken zijn.

Als je het Engels goed beheerst dan zou je ook op het Engelse forum kunnen kijken en zoeken op het woord Pagemaker. Je komt dan diverse draden tegen waarin mensen hun moeilijkheden beschrijven met de overgang van Pagemaker naar Writer. Ik geloof dat RoryOF daar de meeste antwoorden geeft. Hij is op dat terrein ook de deskundige met ervaring wat betreft: PageMaker, Writer en ook publiceren.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Een document invoegen

Bericht door floris v »

Google levert alleen discussies met de mededeling dat zulke bestanden alleen te openen zijn met software van Adobe zelf, zoals InDesign. Als je iemand kent die dat hedft, zou did het kunnen openen en dan opslaan als MS Word bestand. Niet als RTF, daar heeft AOO soms problemen mee.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Een document invoegen

Bericht door RPG »

Ik lees berichten dat LibreOffice vanaf ongeveer versie 5.? pagemaker moet kunnen importeren. Vanwege de zeldzaam voorkomende vraag hierover zie ik weinig bevestigingen wel deze
https://tweakers.net/downloads/42383/li ... l[quote]Ik was onlangs nog zeer aangenaam verrast toen bleek dat LibreOffice Writer zelfs stokoude documenten die gemaakt waren met PageMaker 6.5 moeiteloos kon openen. Heerlijke ontdekking was dat. In al mijn enthousiasme daarna ook nog geprobeerd met documenten van PageMaker 4.0, maar dat lukte niet meer. Er moet ergens een grens zijn natuurlijk. Maar toch verdomd fijn dat ik mijn documenten van meer dan 20 jaar oud nog steeds kan openen. [/quote]
Ik weet ook niet of het altijd wel geïnstalleerd wordt maar schijnbaar wordt het wel door openSUSE standaard aangeboden. Ik heb het blijkbaar op de computer staan zoals blijkt uit een installatie overzicht maar heb het nooit geprobeerd.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie