[Opgelost] Cursor

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
loop
Berichten: 5
Lid geworden op: wo okt 02, 2019 1:32 pm

[Opgelost] Cursor

Bericht door loop »

Is het mogelijk om de cursorpositie weer te geven op zowel de horizontale als de verticale lineaal.
Laatst gewijzigd door floris v op do okt 03, 2019 9:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als Opgelost gemarkeerd, floris v, moderator
OpenOffice 4
Apache OpenOffice 4.1.7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Cursor

Bericht door RPG »

Het zou mooi zijn als je eerst wat meer tijd aan deze vraag zou kunnen besteden. Ik vrees dat nu niemand deze vraag kan begrijpen. Voorlopig zou ik de vraag ontkennend willen beantwoorden.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
StefanieNeleman
Berichten: 2
Lid geworden op: wo okt 02, 2019 4:51 pm
Contacteer:

Re: Cursor

Bericht door StefanieNeleman »

Als ik denk te kunnen begrijpen wat je bedoelt, dan nee, dat kan niet.
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Cursor

Bericht door eremmel »

Voor welke applicatie/programma?
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
loop
Berichten: 5
Lid geworden op: wo okt 02, 2019 1:32 pm

Re: Cursor

Bericht door loop »

Sorrie voor mijn onvolkomenheid, het gaat om Apache OpenOffice Writer. Het gaat erom om de positie van de cursor in de tekst op de horizontale en vertikale liniaal te kunnen zien. Dus op welke regel staat de cursor vertikaal.
OpenOffice 4
Apache OpenOffice 4.1.7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Cursor

Bericht door RPG »

Waarom zou je dat willen? Ik mis nog steeds een toelichting.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
loop
Berichten: 5
Lid geworden op: wo okt 02, 2019 1:32 pm

Re: Cursor

Bericht door loop »

Om te kunnen zien hoeveel cm ik van de boven of onderkant ben.
OpenOffice 4
Apache OpenOffice 4.1.7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Cursor

Bericht door RPG »

Tekst in writer is vrij dynamisch dat betekent dat het erg veranderlijk is afhankelijk van wat je intypt. Je kunt tekst niet zo gemakkelijk plaatsen als wat je met een pen of typemachine gewent bent. Er staat tegenover dat je text zeer precies kunt schuiven of plaatsen als je de verschillende onderdelen van writer gaat bestuderen. Ik kan daar niet een eenvoudige aanwijzing voor geven. Je zou kunnen beginnen met in de help te gaan leren wat je kunt doen met stijlen en opmaak(F11). Dit alles valt onder de opmaak van een document.
menu --> Opmaak

Of ergens in het document op de rechtermuisknop te klikken. Je kunt wel steeds andere mogelijkheden krijgen afhankelijk waarop je klikt. Dat context afhankelijk menu. Het terrein waar je op begeeft met deze eenvoudige vraag is nogal breed. Maar probeer de eenvoudige dingen te begrijpen die voor jouw nuttig zijn.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Cursor

Bericht door floris v »

Ik zie de horizontale positie van de cursor niet eens op de liniaal. Maar misschien kijk ik dan verkeerd.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
loop
Berichten: 5
Lid geworden op: wo okt 02, 2019 1:32 pm

Re: Cursor

Bericht door loop »

floris v schreef:Ik zie de horizontale positie van de cursor niet eens op de liniaal. Maar misschien kijk ik dan verkeerd.
inderdaad floris die is er ook niet en daarom vroeg ik of er een mogelijkheid was
OpenOffice 4
Apache OpenOffice 4.1.7
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Cursor

Bericht door floris v »

Reken er maar niet op. Linialen zitten al vanaf het begin in dit soort programma's, in elk geval in de Windows-versies die vanaf pakweg 1995 verschenen. Al die tijd is er kennelijk niet genoeg om deze feature gevraagd om hem erin te krijgen. En geef toe, je zou hem ook maar zelden gebruiken, alleen als je tekst exact op een bepaalde plek op het scherm wil krijgen, en daar heb je al frames voor, die je tot op minder dan een mm nauwkeurig kunt plaatsen. De rest van de tijd zou de feature bovendien het programma vertragen, want elke keer dat je op een toets drukt, moet de nieuwe positie van de cursor op de linialen worden bijgewerkt. Dat is gewoon niet handig.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
loop
Berichten: 5
Lid geworden op: wo okt 02, 2019 1:32 pm

Re: Cursor

Bericht door loop »

Allen bedankt voor jullie reactie's, topic mag gesloten worden.
OpenOffice 4
Apache OpenOffice 4.1.7
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: [Opgelost] Cursor

Bericht door eremmel »

@loop, als je een pagina wilt 'opmaken' in Writer, zou je kunnen werken door een textblock op de pagina te plaatsen en daarbinnen tekst te typen. Een tekstblock kun je nauwkeurig plaatsen op de pagina. (Ik weet niet zo snel hoe dat in NL heet, maar het is een van de menu opties onder Insert / Invoegen.
Succes, Erik
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie