Dropdown list in Calc

Bespreek het rekenblad
Marc W
Berichten: 4
Lid geworden op: wo sep 25, 2019 10:54 am

Dropdown list in Calc

Bericht door Marc W »

Beste,

Ik krijg maandelijks een onkostennota toegestuurd in XLSX (Excel) die ik verder moet aanvullen met gemaakte onkosten. Hierin zit ook een dropdown lijst waarin ik een selectie moet maken (vb. woonplaats). Ik stel echter vast dat als ik mijn woonplaats selecteer (in mijn geval Turnhout) en ik druk vervolgens het document af of bekijk het afdruk voorbeeld, dan staat op het document telkens de laatste gemeente van de dropdown lijst. Ik kan het document zelf niet verder wijzigen (zit een beveiliging op). Iemand enig idee waaraan dit ligt en hoe ik dit oplos??

Alvast bedankt

Marc
OpenOffice 4.1.6 Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Dropdown list in Calc

Bericht door RPG »

Als je werknemer bent bij de gemeente Turnhout zou ik eens kijken of je op je werk een computer kunt vinden met daarop Excel waar je gebruik van kunt maken.

Een tweede keuze is gebruik maken van webprodukten van Microsoft maar ik heb geen ervaring met hun diensten.

Je zou ook kunnen overwegen om LibreOffice te downloaden want dat is beter in staat om te werken met Microsoft documenten.
Home | LibreOffice - Een aantrekkelijk, leuk project

Als terzijde ik weet niet of het woord gemeente in België een goed woord is. In Nederland wordt dat gebruik om iets van het geheel van de stad aan te duiden. Als ik url=https://nl.wikipedia.org/wiki/Gemeente_(bestuur)]Gemeente (bestuur) - Wikipedia[/url] goed begrijp schijnt gemeente in België en Nederland min of meer het zelfde te zijn.
 Edit: Als extra sla het document ergens op in een toegankelijke map met een ODF extensie als je OpenOffice of LibreOffice gebruikt 
Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie