Overgang windows office naar openoffice

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier

Overgang windows office naar openoffice

Berichtdoor willem49 » zo okt 18, 2009 2:48 pm

Ik ben voornemens over te gaan van windows office naar openoffice. Is het mogelijk om de windowsdata (.txt en .xls) met een handeling over te zetten naar openoffice?
openoffice 3.1 op windows Vista
willem49

Re: Overgang windows office naar openoffice

Berichtdoor lode » ma okt 19, 2009 10:36 am

willem49,

OO.o kan dit allemaal lezen , bewerken en opslaan onder het zelfde fomaat of onder het formaat van OO.o
Ik zou zeggen, aangezien OO.o gratis is, probeer maar.
groeten
Lode
HP Pavilion p6-2030be/WIN 7 Home Premium SP1/Intel Core i5-2500.3.3GHz/ 8Gb DDR3 HD 1.5 TB/IE 9/MS Office Pro 2003/OpenOffice 3.3.0 NL/NOD32nl
lode

Berichtdoor willem49 » ma nov 09, 2009 12:36 pm

Lode,

Bedankt voor je reactie maar dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Mijn vraag was: kun je in één "klap" al je windows office bestanden overzetten naar OOo.

Willem
openoffice 3.1 op windows Vista
willem49

Berichtdoor floris v » ma nov 09, 2009 12:49 pm

Mijn vraag was: kun je in één "klap" al je windows office bestanden overzetten naar OOo.

Waarschijnlijk bestaat daar niets voor. Ga maar na, hoe moet dat bij iemand die zijn officebestanden kriskras over zijn harddisk verspreid heeft staan? Echt nodig is het ook niet, bestanden kunnen in elk geval gelezen worden (bedenk dat er conversieproblemen kunnen optreden en denk aan de wet van Murphy), en eenmaal geopende bestanden kun je dan makkelijk in het eigen formaat van OOo opslaan. Het zal wel te doen zijn een macro te maken die een hele directory-tree doorzoekt, alle Word, Excel enz-bestanden opent en opslaat in het formaat van OOo, maar ik zou dat niet gebruiken, juist vanwege mogelijke conversieproblemen.
* AOO 4.1.6 op Linux Mint
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
floris v

Keer terug naar Beginners