OpenOffice op Mac, 4.0.0

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Jetstar
Berichten: 21
Lid geworden op: di jan 22, 2019 3:16 pm

OpenOffice op Mac, 4.0.0

Bericht door Jetstar »

ik heb tot nu toe op mijn Macbook gewerkt met Open Office 4.0.0. Daarop staan ook al mijn documenten.
Nu heb ik een iMac gekocht en wil Open Office daarop downloaden dusdanig dat ik door kan werken in mijn bestaande documenten.
De installatie van 4.0.0 is inmiddels gelukt (door heel lang de CRTL knop ingedrukt te houden in de Finder met rechtsklik Menu etc.; dus mijn vorige vraag is opgelost), maar de versie blijkt Engelstalig.
Het lijkt erop dat alleen de nieuwe 4.1.6 te downloaden valt in het Nederlands.
Maar als ik die download, vind ik mijn oude documenten uit 4.0.0 niet terug. Hij is helemaal leeg.
Kan iemand mij adviseren wat te doen? Alvast dank.
Open Office 4.1.6 op Mac Mojave 10.14.2
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OpenOffice op Mac, 4.0.0

Bericht door floris v »

Normaal is het zo dat de versie van een kantoorpakket niet uitmaakt voor het bewerken van bestaande bestanden. Dus welke versie je installeert, maakt niets uit. Met versie 4.1.6 kun je bestanden openen die met versie 4.0.0 gemaakt zijn. Dat is het probleem niet.
Maar als je OpenOffice installeert op een nieuwe computer, weet het programma natuurlijk niets 8ver wat er op de oude stond. Die oude bestanden moet je dus overzetten, daarna moet je ze met de Finder kunnen vinden en dan in AOO kunnen openen. Vanaf dan wordt de lijst geopende bestanden weer bijgehouden.
Het kan zijn dat ik je vraag totaal verkeerd heb begrepen, verduidelijk hem in dat geval.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Jetstar
Berichten: 21
Lid geworden op: di jan 22, 2019 3:16 pm

Re: OpenOffice op Mac, 4.0.0

Bericht door Jetstar »

Dank voor je reactie. Was een tijdje weg, vandaar mijn reactie nu pas.
Inmiddels staat Open Office 4.1.6 op mijn nieuw iMac. Met ook - wonderwel! - bijna al mijn bestanden erop, die ik de afgelopen jaren had gemaakt op mijn Macbook laptop.

Maar nu heb ik twee andere probleempjes: de laatste versies die ik opgeslagen heb op mijn laptop in februari verschijnen niet in beeld op mijn iMac. De bestanden t/m eind januari staan er wel. Heb je hier een verklaring voor?
Je had het over het overzetten van de oude bestanden. Dat blijkt dus alleen nodig voor de meest recente bestanden. Zou je me kunnen zeggen hoe dat moet?

Verder staan in mijn nieuwe computer de documenten nu op alfabetische volgorde. Ik zou ze graag chronologisch willen (laatste boven), maar kan niet vinden hoe ik dat moet instellen.
Open Office 4.1.6 op Mac Mojave 10.14.2
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OpenOffice op Mac, 4.0.0

Bericht door floris v »

Ik neem aan dat je eind januari de bestanden op je oude mac hebt gekopieerd naar je nieuwe, bv met een usb-geheugenkaart. Of dat iemand dat voor je gedaan heeft. Tenzij ze "in de cloud" stonden. Wat je daarna aan nieuee bestanden hebt gemaakt op een oude mac of laptop, verschijnt niet vanzelf op je nieuwe mac. Zulke dingen moet je zelf doen, bv door een bestand op de ene computer naar jezelf te e-mailen en dan die mail op je andere computer te openen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie