etiketten

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
peter_6
Berichten: 3
Lid geworden op: do jan 09, 2014 4:56 pm

etiketten

Bericht door peter_6 »

Het maken van etiketten lukt goed, er is alleen 1 probleem: bij het afbreken van namen groter dan 36 tekens verschijnt in de 2e alinea de rest van de naam tegen de kantlijn aan van het etiket. Dit werkt meestal zo dat het net niet op het etiket staat als je het gaat printen. Dit maakt een nogal slordige indruk.
Zelf heb ik het formaat van het etiket , lettergrootte al aangepast.Wie weet raad?
open office 4.0.1 op window7
Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: etiketten

Bericht door RPG »

Het is moeilijk voor ons om met zo weinig informatie nuttige adviezen te verstrekken. Ik denk dat je een eigen manier volgt voor het maken van etiketten waarbij er te weinig ruimte voor het gewenste resultaat is. Als je bij je eigen ontwerp wilt blijven moet je waarschijnlijk iets aaan passen in de opmaak.

Als het bovenstaande naar alle waarschijnlijke onduidelijk voor je is zou ik de standaard methode van etiketten maken maar volgen.[Tutorial] Het maken van etiketten (Toon onderwerp) • OpenOffice.org.
Je kunt de adressen in een spreadsheet plaatsen en daar een geregistreerde database van maken. In [Tutorial] Het maken van een geregistreerde database (Toon onderwerp) • OpenOffice.org wordt beschreven hoe van een spreadsheet een geregistreerde database te maken. Zoek daar de beschrijving voor een werkblad op.
 Edit: De links verwijzen nu goed. Ik had er een foute link geplaatst. 
Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
peter_6
Berichten: 3
Lid geworden op: do jan 09, 2014 4:56 pm

Re: etiketten

Bericht door peter_6 »

Begrijp het antwoord niet op mijn vraag. Naar mijn idee is de vraag duidelijk. Mijn etiketten werken volgens de manier waarop OO het uitlegt. Probleem zit ondanks aanpassen lettertype/grote in de afkorting/plaatsing van de meerdere karakters in het gedeelte dat wordt afgebroken. Daar wordt in het antwoord geen melding van gemaakt.
open office 4.0.1 op window7
Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: etiketten

Bericht door RPG »

peter_6 schreef:Naar mijn idee is de vraag duidelijk
Je vraag is niet duidelijk beschrijf eens in detail wat je doet.
Bijvoorbeeld in welk programma sla je de adressen op?
Wat doe je om de vormgeving te veranderen gebruik je ook de stijlen?
Ik zie ook niet in wat het afbreken van woorden en het gebruik van afkorting te maken heeft met het probleem. Het kan wel daar bij optreden maar ik weet niet of er een verband is.

als je de etiketten weinig gebruik kan het uitschrijven met de hand wel eens sneller zijn.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
peter_6
Berichten: 3
Lid geworden op: do jan 09, 2014 4:56 pm

Re: etiketten

Bericht door peter_6 »

:bravo: Ik heb het probleem opgelost. Dankzij de tip van kijk eens naar de opmaak. Na het definiëren van de etiket soort en maat, nieuw formulier maken dien je eerst de uitlijning (bij mij) aan te passen en aanvinken op uitlijning geconcentreerd. Daarna etiketten synchroniseren Nu zie je dat het teveel aan letters mooi op de eventuele 2e regel staat.
Bij het maken van het etiket dien je er wel voor te zorgen dat synchroniseren aan staat. Verder bedankt voor de hulp.
open office 4.0.1 op window7
Windows 7
Plaats reactie