Spellingscontrole werkt niet meer

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
FMHF
Berichten: 2
Lid geworden op: wo okt 24, 2018 11:13 am

Spellingscontrole werkt niet meer

Bericht door FMHF »

Goedendag,

Ik gebruik al jaren OpenOffice en ben zeer tevreden daarover maar sinds gisteren werkt de spellingscontrole niet meer (alles staat rood onderstreept).
Uiteraard heb ik eerst op het forum gekeken en wat gegoogled maar alle instellingen lijken goed te staan (alles op NL).
Nu zag ik ook een bericht over het 'Gebruikersprofiel vernieuwen', hier kom ik helaas niet uit.
(Misschien omdat het instructie bericht een oud bericht is (2009) en Windows 10 anders werkt, geen idee).
Kan iemand mij helpen?

Groeten,
Patricia
Windows 10, Open Office versie: 4.1.5
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Spellingscontrole werkt niet meer

Bericht door RPG »

Ik denk niet dat er iets veranderd is sinds 2009. Zolang je niet verteld waar je problemen zijn heb ik ook niets toe te voegen.

Ik lees wel op het Enelse forum dat Windows 10 nogal wat problemen geeft updaten(bijwerken). Wanneer het veranderen van het gebruikers profiel te lang duurt of het gewoon te moeilijk is dan is een overstap naar LibreOffice te overwegen. LibreOffice kan de snelle veranderingen van Windows 10 ook beter volgen volgens het Engelse Forum. De gemaakte documenten kunnen gemakkelijk gebruikt worden in LibreOffice.

Wanneer eenmaal is overgestapt naar LibreOffice en er wordt gebruik gemaakt van de nieuwe mogelijkheden dan is gebruik van Apache OpenOffice niet meer aan te raden.

Het door elkaar gebruiken van verschillende Office programma's op een zelfde document kan altijd voor grote of kleine problemen zorgen.

Maak ook geregeld kopieën van belangrijke documenten. Op die manier raak je niet je enige document kwijt waar je al lang aan gewerkt hebt.


Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Opnieuw installeren
Het opnieuw installeren heeft meestal niet zoveel resultaat. Het user profielvernieuwen is in het algemeen beter maar ik weet niet of het de oplossing is voor dit probleem.

Welke versie van LibreOffice
Laad LibreOffice van Download LibreOffice | LibreOffice - Free Office Suite - Fun Project - Fantastic People. Lees de pagina goed en maak een keuze welke versie het best mogelijk voor je past. LibreOffice verandert heel frequent de downloads. Soms houden ze bijna hetzelfde nummer. Onderaan de pagina staan verschillende mogelijkheden. Door op die links te klikken krijg je ook de detail nummers.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
FMHF
Berichten: 2
Lid geworden op: wo okt 24, 2018 11:13 am

Re: Spellingscontrole werkt niet meer

Bericht door FMHF »

Hartelijk dank, ik heb het andere programma Libre Office geïnstalleerd en deze doet het perfect.

Groeten,
Patricia
Windows 10, Open Office versie: 4.1.5
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Spellingscontrole werkt niet meer

Bericht door RPG »

Het is mooi dat je nu weer je je teksten prettig kunt bewerken. Toch lijkt het mij verstandig om te kijken of je het gebruikers profiel kunt veranderen. Nu heb je wel wat meer tijd. Het veranderen gaat voor LibreOffice en ApacheOffice op de zelfde manier alleen het zijn twee verschillende mappen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie