Open Office werkt niet meer

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Diamant
Berichten: 4
Lid geworden op: wo aug 01, 2018 1:28 pm

Open Office werkt niet meer

Bericht door Diamant »

Een zwart vogeltje :-(
Een zwart vogeltje :-(
Hallo, ik gebruik OpenOffice al een hele poos, maar hij werkt niet meer? Het programma opent niet, dus Ik kan ook geen documenten meer openen. Ik heb het gister nog gebruikt. Verder dacht ik een nieuwe versie te downloaden en het zo op te lossen, maar ik krijg een wel heel eigenaardige pagina. Zie bijlage. Ik hoop op hulp/adviezen. Dank jullie!
OpenOffice 4 op Windows 10
merlijn
Berichten: 25
Lid geworden op: do mei 31, 2018 11:14 am

Re: Open Office werkt niet meer

Bericht door merlijn »

Dit lijkt op helemaal niets wat ik ken van OpenOffice. Weet je zeker dat je download vanaf de goede site? Download alleen vanaf http://www.openoffice.org/download/
Dit stuurt je door naar de juiste downloadpagina van sourceforge.net

Verder:
Je geeft aan dat je een nieuwe versie wilde downloaden omdat de oude versie niet meer werkt. Kun je daar iets meer over vertellen: met wat voor bestand wilde je werken, (tekst, spreadsheet, database, tekening, presentatie?) en welke (fout-)melding kreeg je?
Het programma opent niet. Hoe probeer je het programma te openen? Via een icoon op het bureaublad? Door een bestand aan te klikken? Met behulp van de snelstarter?
Heeft Windows gisteren een update uitgevoerd? Misschien moet de computer eerst herstart worden.

Wat ook een mogelijkheid kan zijn, is dat er nog openoffice processen actief zijn, die eerst afgesloten moeten worden.
Kijk in taakbeheer, (rechter muisknop op taakbalk of anders ctrl-alt-del en kies Taakbeheer) in de lijst processen en zoek naar alles dat begint met soffice en beëindig dat proces.

Iets dat vaak helpt bij het oplossen van vreemde en onverwachte problemen bij OpenOffice:
het gebruikersprofiel vernieuwen, zie https://forum.openoffice.org/nl/forum/v ... p?f=4&t=96
AOO 4.1.6 Win 10 x64
Diamant
Berichten: 4
Lid geworden op: wo aug 01, 2018 1:28 pm

Re: Open Office werkt niet meer

Bericht door Diamant »

Ik opende een gister bewerkte spreadsheet, had een koppeling op mijn bureaublad
Hoi Merlijn, ja ik heb die route gevolgd en kom uit bij dat rare vogeltje. Ik heb nu met veel moeite de niet werkende versie van mijn pc verwijderd. En een oude (4.0.1) geïnstalleerd. Ik snap er ook niets van, gebruik OO al sinds het begin en ook heel intensief, zeker dagelijks spreadsheets en documenten. Voor nu werkt de oude versie lijkt het en moet ik later op zoek naar een update. Als jij zelf die link, die je net geeft aanklikt, kom je dan op de download terecht??? Ik dus niet en kan niet snappen wat het probleem is. Ik heb de laatste dagen zelf niets geïnstalleerd, of veranderd, ik krijg nergens een foutmelding, als ik een document wil openen, kreeg ik geen reactie, ook niet bij het aanklikken van de koppeling. Wacht..... kan het probleem mijn Google Chrome zijn? Ik probeer net te downloaden via
Dank je wel voor de reactie Mozilla Firefox en die doet het wel? Ik heb iig een download binnen, oke, ook Edge haalt hem gewoon binnen. Maar hij opende niets op mijn pc. Nieuwe installatie proberen?
Laatst gewijzigd door Diamant op wo aug 01, 2018 2:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 4 op Windows 10
merlijn
Berichten: 25
Lid geworden op: do mei 31, 2018 11:14 am

Re: Open Office werkt niet meer

Bericht door merlijn »

Fijn dat je in ieder geval voorlopig weer uit de voeten kunt met een oudere versie.
De link om openoffice te downloaden werkt gewoon, mijn suggestie zou idd zijn om het eens met een andere browser te proberen.
AOO 4.1.6 Win 10 x64
Diamant
Berichten: 4
Lid geworden op: wo aug 01, 2018 1:28 pm

Re: Open Office werkt niet meer

Bericht door Diamant »

Dank je wel, raar probleem, blij dat ik hem weer aan de gang heb, onmisbaar voor mij!! Ik heb gister nog grafieken gemaakt :-) Top thx
OpenOffice 4 op Windows 10
Diamant
Berichten: 4
Lid geworden op: wo aug 01, 2018 1:28 pm

Re: Open Office werkt niet meer

Bericht door Diamant »

Oke, voor de download ben ik erachter: ik heb een surfprotector, in mijn Chrome, die ook advertenties stopt..... (IObit)
Eigenlijk heb ik er nog nooit een probleem mee gehad, maar blijkbaar voorkwam die extensie, dat ik kon downloaden.
Waarom OO er op mijn PC mee gestopt is, is mij nog steeds een raadsel, maar met updates van Windows die nu ongemerkt gaan, gaat er wel eens iets mis. Ik ga een herstelpunt maken en kijken of ik 1 van de 3!! downloads die ik nu heb staan aan de praat kan krijgen, ik denk het wel. Dank voor het meedenken!!
Groetjes Diamant
OpenOffice 4 op Windows 10
cdb
Berichten: 9
Lid geworden op: do nov 26, 2020 5:03 pm

Re:Zoekfunctie open office werkt niet meer

Bericht door cdb »

Hi,

Werk heel veel met open office, met calc. En maak feeds met data die ik hiermee makkelijk kan doorzetten.
Echter moet veel kolommen aanpassen en werk dan met de zoekfunctie, echter deze geeft steeds een foutmelding , zoekbegrip niet gevonden!
Terwijl de hele kolom vol staat met wat ik zoek....

Hoe krijg ik deze functie weer werkend?

Heb ook al geprobeerd om via excel online en spreadsheets van google te werken, echter zijn mijn bestanden te groot voor deze (50.000+ regels), en loopt alles vast.

Wie heeft de gouden tip voor mij ?? Om verder te kunnen in openoffice....

Alvast dank ! :)
open office 4.1.7 op windows 10
Gesloten