Spellingscontrole in te stellen op 2 of méér talen?

Bespreek de tekstverwerker
Lorca47
Berichten: 13
Lid geworden op: vr sep 22, 2017 11:09 am

Spellingscontrole in te stellen op 2 of méér talen?

Bericht door Lorca47 »

Ik maak een tabel voor Spaanse woorden die ik wil leren. Dus aan de ene kant Spaans en de andere kant de Nederlandse betekenis.
Voor zover ik kan overzien kun je maar 1 taal instellen. Dat heeft als gevolg dat van de andere taal alles met rode kronkeltjes is onderstreept. Erg hinderlijk vind ik.

Kan ik (de spellingscontrole) niet instellen op 2 of méér talen?

met vriendelijke groet en bij voorbaat dank, Lorca47.
Ik werk met OpenOffice 4.1.3 op een MacBook Pro met Mac OS Sierra versie 10.12.6.
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Spellingscontrole in te stellen op 2 of méér talen?

Bericht door RPG »

Ik heb er geen ervaring mee maar ik denk dat het gemakkelijk moet zijn. Je zult wel twee taalmodules moeten hebben. Voor elke taal een module.

Wanneer je met OpenOffice wil werken moet je een idee hebben hoe stijlen werken. Druk hier voor op (F11) om de popup te activeren of de-activeren. Maak voor de extra taal ook een extra stijl aan waarbij de taal van die stijl op die Extra taal wordt ingesteld. Het is het tabblad voor lettertype.

Het werken met stijlen en het toepassen van de stijlen is even wennen maar aan te raden.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Lorca47
Berichten: 13
Lid geworden op: vr sep 22, 2017 11:09 am

Re: Spellingscontrole in te stellen op 2 of méér talen?

Bericht door Lorca47 »

Mijn excuus,

ik had moeten vertellen dat ik werk op een Mac: MacBook Pro. F11 werkt daar niet. Heeft daar een andere functie.

Lorca
Ik werk met OpenOffice 4.1.3 op een MacBook Pro met Mac OS Sierra versie 10.12.6.
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Spellingscontrole in te stellen op 2 of méér talen?

Bericht door RPG »