Zoeken op bestandsinhoud in Windows Verkenner

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier

Zoeken op bestandsinhoud in Windows Verkenner

Berichtdoor JonathanMills » do dec 21, 2017 10:21 pm

Beste,

ik zou het makkelijk vinden om bestanden te kunnen vinden die bepaalde woorden bevatten in de Windows Verkenner (Windows 10).
Dit gaat probleemloos met Microsoft Office, dus het kan niet aan de algemene instellingen liggen.
Met OpenOffice lukt me dit jammer genoeg niet.
Is dit een bepaalde instelling die ik dien te veranderen, of botsen we hier op een beperking van OpenOffice ?

Bedankt voor ieder die me hiermee voort wil helpen.

Fijne groet, Jonathan.
Openoffice 4.1.2 op Windows 10
JonathanMills

Re: Zoeken op bestandsinhoud in Windows Verkenner

Berichtdoor eremmel » do dec 21, 2017 11:21 pm

Ik gebruik Win 7 (6xbit) en bij mij werkt het wel, maar ik heb AOO, LO (LibreOffice) en MSO geïnstalleerd staan.
Er is wel een manier om de plugins te kunnen bepalen die door de indexer gebruikt worden en MS heeft daar zelf plugins voor. Zie deze post op het engelstalige forum Win 7, OO 3.4 Update, Now When Searching Documents No Re.
Lees ook mijn laatste post in dat topic, je kunt met een tool zien welke filter aan welke applicatie (extensie) is gekoppeld. Als ik met deze tool kijk dan zie ik dat Open Document Format bestandstypen worden geindexeerd door:
ODFFILT.DLL Open Document Format ODT Filter
...Microsoft Filter for Open Document Format 16.0.8201.1019 16.0.8201.1019 Microsoft Corporation
...C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\VFS\ProgramFilesCommonX64\Microsoft Shared\Filters\ODFFILT.DLL
W10: LO 7.0.0.3 (x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
eremmel

Re: Zoeken op bestandsinhoud in Windows Verkenner

Berichtdoor JonathanMills » vr dec 22, 2017 6:02 pm

Bedankt eremmel.

Gisteren heb ik dan nog de nieuwste versie van Openoffice - 4.1.4 gedownload. Er stond bij mij 4.1.3 op.
Of het ermee te maken heeft of niet, ik weet het niet, erna ging het dus plots wel.

Maw - probleem opgelost .
Openoffice 4.1.2 op Windows 10
JonathanMills

Keer terug naar Beginners