Verticaal centreren in een frame met tekst

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Celtjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: wo mei 03, 2017 6:47 pm

Verticaal centreren in een frame met tekst

Bericht door Celtjuh »

Hallo allemaal,
Ik zit met een probleem, ik ben bezig met etiketten maken voor een product wat ik maak. Nu heb ik daar een vierkante rand in, en 3 tekstframes. Ik wil de tekstframes horizontaal en verticaal centreren, maar dit lukt verticaal niet. Als ik gewoon in het etikettenvak sta, dan kan ik de tekst gewoon aan alle kanten centreren. Maar in een frame dus niet. Of misschien wel, maar dan kan ik het niet vinden. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Of een andere oplossing?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Marcella
openoffice 4.1.1. windows 8
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Verticaal centreren in een frame met tekst

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb enige tijd gekeken naar frames. Ik kan het gevraagde niet voor elkaar krijgen. Het zou best kunnen dat Floris V het wel kan, die is meer op de hoogte met tekst documenten.

Het gevraagde lukt mij wel wanneer ik een tabel in een frame maakte. Ik heb een tabel gemaakt van drie kolommen en een enkele rij. Ik moest dan wel de tekst opmaak doen met normale tekst opmaak gecombineerd met zaken speciaal voor een tabel. Er blijft een lege ruimte over. Die komt van het laatste nieuwe lijn teken.

Ik heb het niet geprobeerd maar wanneer je alle maten goed weet moeten labels mogelijk ook wel geprint kunnen worden wanneer alle opmaak gewoon in een tabel gedaan wordt. Je moet de maten goed weten.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Verticaal centreren in een frame met tekst

Bericht door floris v »

Allereerst sorry voor de late reactie. Eigenlijk snap ik niet goed wat je aan het doen bent. Ik heb wel wat geprobeerd met een frame in een frame, en dan blijkt dat horizontaal centreren in een frame nog wel lukt, maar verticaal centreren gaat toch helaas op paginaniveau, ook als het frame in een frame is ingevoegd. Er zit dan niet veel anders op dan het met de hand te doen, en dan kun je het op het oog goed zien te krijgen of het allemaal precies uitrekenen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Celtjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: wo mei 03, 2017 6:47 pm

Re: Verticaal centreren in een frame met tekst

Bericht door Celtjuh »

Maakt niet uit. Ik ben bezig met etiketten maken voor waxmelts die ik maak. Het is de bedoeling dat het een transparant etiket word. Ik heb hier een vierkante vorm in gemaakt. Bovenin het 1e tekstvak staat dat het handgemaakt is, in het midden de geur, en onderin het vierkant de naam van mijn hobby "bedrijfje" Het is de bedoeling dat de tekst mooi over de vorm valt. Maar helaas lukt dit zo dus niet omdat ik dat niet verticaal kan centreren. Ben ondertussen in office word bezig geweest. Daar lukt het wel. Evengoed bedankt voor jullie hulp.
openoffice 4.1.1. windows 8
Plaats reactie