Open office macbook air

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Omilion
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 14, 2016 9:39 am

Open office macbook air

Bericht door Omilion »

Ik gebruik open office op mijn macbook air, maartelkens ik open office afsluit moet ik de mac opnieuw opstarten. Het scherm wordt zwart en enkel een pijltje blijft zichtbaar. Iemand een oplossing?
Open office 4.1.2 macbook air
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Open office macbook air

Bericht door RPG »

Hallo

Gebuikers of users profiel
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.

Voor een Mac computer is het soms iets anders.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Omilion
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 14, 2016 9:39 am

Re: Open office macbook air

Bericht door Omilion »

probleem is dat het scherm zwart is. Ik kan dus niets anders doen dan herstarten via de startknop op het toetsenbord.
Open office 4.1.2 macbook air
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Open office macbook air

Bericht door RPG »

Hallo

Als de Computer opgestart wordt, wordt dan ook gelijk ook OOo opgestart?

Als OOo niet opgestart wordt dan is dat mooi want dan kun je mooi het gebruikers profiel vernieuwen.

Als OOo wel opgestart wordt dan moet je eerst voor elkaar zien te krijgen dat OOo wordt afgesloten. Ik begrijp dat hier het probleem voor een deel zit maar het lijkt mij dan ondertussen ook veel meer een probleem van de Mac computer dan van OOo. Meestal bestaat er wel een mogelijkheid om een programma geforceerd af te sluiten zonder dat de computer in zijn geheel uitgeschakeld wordt. Ik weet niet hoe dat voor Apple werkt.
Ik zal kijken of ik kan vinden hoe een programma op de Mac geforceerd afgesloten wordt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Open office macbook air

Bericht door RPG »

LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Omilion
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 14, 2016 9:39 am

Re: Open office macbook air

Bericht door Omilion »

Dank je wel, maar dat lost het probleem niet echt op. Ik kan toch moeilijk elke keer geforceerd afsluiten. Op mijn pc werk ik al jaren met open office. Nu heb ik een mac, programma werkt prima, alleen bij het afsluiten wil de mac niet meer.
Dat moet toch op te lossen zijn? Anders zal ik een programma moeten aankopen. Op deze manier is het niet leuk.
Open office 4.1.2 macbook air
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Open office macbook air

Bericht door RPG »

Hallo

Heb je nu het gebruikers profiel al vernieuwd?

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Omilion
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 14, 2016 9:39 am

Re: Open office macbook air

Bericht door Omilion »

Nee, daar staat enkel mijn naam. Ik vind niets anders. Macbook is helemaal nieuw voor mij en moet echt nog alles uitzoeken. Ik ga naar instellingen, gebruikersprofiel en daar staat mijn naam en email adres. Ik kan alleen het wachtwoord wijzigen of moet ik mijn naam aanpassen?
Open office 4.1.2 macbook air
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Open office macbook air

Bericht door RPG »

Hallo

Je moet de link in mijn eerste bijdrage lezen. Daarin wordt beschreven hoe het gebruikers profiel vernieuwd wordt. Het is een verborgen map. Als je niet handig bent met een computer bent dan is het misschien beter om iemand te vragen die wat handiger is met computers.

Een vraag.
Wil OpenOffice op geen enkele manier goed werken of is het met een bepaald bestand?

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Omilion
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 14, 2016 9:39 am

Re: Open office macbook air

Bericht door Omilion »

Open office werkt verder perfect. Enkel bij het afsluiten wordt het scherm zwart en moet ik herstarten
Open office 4.1.2 macbook air
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Open office macbook air

Bericht door RPG »

Hallo

Ik blijf er bij dat het goed is om eerst het gebruikers profiel te vernieuwen. Is het probleem dan niet opgelost dan pas andere stappen nemen. In de link wordt beschreven hoe dat gedaan moet worden. Niet iedereen lukt dat gelijk. Lees de link even door en laat het inwerken. Als het probleem niet opgelost wordt dan kunnen we verder zoeken.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: Open office macbook air

Bericht door cornouws »

Omilion schreef:Ik gebruik open office op mijn macbook air, maartelkens ik open office afsluit moet ik de mac opnieuw opstarten. Het scherm wordt zwart en enkel een pijltje blijft zichtbaar. Iemand een oplossing?
LibreOffice is actueler voor de Mac.
Ook in de App Store van Apple
https://itunes.apple.com/en/app/libreof ... 3693?mt=12
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Plaats reactie