Geen toegang om bestanden op te slaan

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
RD-2016
Berichten: 4
Lid geworden op: wo mar 09, 2016 12:04 pm

Geen toegang om bestanden op te slaan

Bericht door RD-2016 »

Beste forum leden,
Ik heb net OpenOffice 4.1.2 geinstalleerd en kan geen documenten opslaan in een bepaalde map die ik daar voor ogen heb. Er is geen bevoegdheid volgens het programma om in die map iets op te slaan.

Ik heb ook LibreOffice en daar gaat het wel bij. Bovendien kan ik op alle mappen op mijn computer doen wat ik wil, dus toegang heb ik zeker.

Ik heb voor alle zekerheid bij de bewuste map ook nog via de eigenschappen/beveiliging toegang verleend aan alle gebruikers op mijn computer, maar dit helpt niet.
IS ER IETS IN OPENOFFICE DAT IK MOET AANPASSEN OM HET TOCH VOOR ELKAAR TE KRIJGEN??????
OpenOffice 4.1.2 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Geen toegang om bestanden op te slaan

Bericht door RPG »

Hallo

Als je geen toestemming heb om een bestand in een bepaalde map weg te schrijven dan is het eerder een probleem van Windows 10. Probeer eerst iets weg te schrijven in de map " Mijn documenten" of in de map "Bureaublad" Voor zover ik weet heb je daar altijd toestemming.

In welke map probeer je het weg te schrijven?

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RD-2016
Berichten: 4
Lid geworden op: wo mar 09, 2016 12:04 pm

Re: Geen toegang om bestanden op te slaan

Bericht door RD-2016 »

Dat is nu juist het probleem waar ik niet uitkom. Ik heb bij gewoon gebruik van de PC toegang tot alle bestanden en schijven.Zelfs met LibreOffice kan ik een bestand wegschrijven op iedere map en op iedere schijf die ik kies.

Ik heb de "standaard" bestanden van Win10 zoals documenten, muziek, etc., op een andere schijf staan en doorverwijzing gemaakt. Bij andere programma's heb ik geen enkel probleem. Daarom mijn vraag op dit forum geplaatst. Mijn gedachte is dat ik normaal kan kiezen waar ik een bestand wegschrijf als ik er normaal ook iets kan wegschrijven.
Waarom maakt OpenOffice er een probleem van?

Hoop dat iemand dat weet.

P.S.
Ik kan wel opslaan op C:\users\usernaam\documents\xxxxxxx.odt
Maar dat wil ik niet. Ik wil opslaan op een andere schijf en andere map!!
OpenOffice 4.1.2 op Windows 10
Gebruikersavatar
DiGro
Berichten: 86
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 4:57 pm
Locatie: Hoorn NH

Re: Geen toegang om bestanden op te slaan

Bericht door DiGro »

Kijk even onder Extra > OpenOffice > Paden naar welk pad gebruikt wordt voor Mijn Documenten.

Misschien moet je daar een aanpassing doen (map wijzigen)

Mijn Mijn Documenten op de C-schijf heb ik doorgeleid naar de D:-schijf en dat werkt gewoon
DiGro

----------------------------------------------------
Windows 11 en AOO 4.1.15
Gescand door Ziggo Safe Online (F-Secure)
RD-2016
Berichten: 4
Lid geworden op: wo mar 09, 2016 12:04 pm

Re: Geen toegang om bestanden op te slaan

Bericht door RD-2016 »

Hi,
Ik heb geprobeerd de paden aan te passen zoals je aangeeft. Ik zie echter geen pad achter "mijn documenten" verschijnen zoals bij de andere.
Ik krijg domweg via Open Office geen toegang om te schrijven in de map waar ik normaal de documenten bewaar..
Als ik een document maak en opsla op de C:-schijf, wat wel gaat, en als ik dat via de verkenner in de bewuste map op de andere schijf verplaats, kan ik dit wel openen in Openoffice, maar alleen als te lezen of als kopie.

Heeft het iets te maken met mijn naamstelling in OpenOffice?

Ik heb nog een keertje alles nagelopen van de mappenstructuur en beveiliging/permissies, maar kan daar verder niets meer vinden.

Ik zal morgen nog een poging wagen en anders gooi ik OpenOffice van mijn computer. Jammer, want op mijn laptop werkt het prima.

In ieder geval bedankt voor alle reacties
OpenOffice 4.1.2 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Geen toegang om bestanden op te slaan

Bericht door RPG »

Hallo

Het aanpassen "Mijn documenten" in OpenOffice is denk ik een goede zaak om het gewenste te bereiken. Maar het feit dat Windows geen toestemming geeft om dat te doen lijkt mij echt een probleem van Windows. Dat betekent ook dat je mijn inziens de oplossing ook daar moet zoeken. Gezien het feit dat ik geen Windows heb en Windows 10 nauwelijks gezien kan ik er ook niets over vertellen. Als ik jouw was zou ik het op een Windows forum vragen. Ik denk dat het wel noodzakelijk is om OpenOffice als Admin te installeren maar dat is hoofdzakelijk een vermoeden.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RD-2016
Berichten: 4
Lid geworden op: wo mar 09, 2016 12:04 pm

Re: Geen toegang om bestanden op te slaan

Bericht door RD-2016 »

Hi Allemaal,
Ik het probleem gevonden, waarom ik niet kon opslaan waar ik wilde.
In mijn anti-virusprogramma BitDefender moet ik toestaan dat OpenOffice mocht worden gebruikt.
Ik kwam er toevallig achter op mijn laptop. Daar kreeg ik een melding van BitDefender bij gebruik van een bepaald programma, maar op mijn PC had ik dat niet.

Nogmaals bedankt voor het meedenken.
PROBLEEM OPGELOST
Gr,
Rd
OpenOffice 4.1.2 op Windows 10
Plaats reactie