Ankertje in tekstdoc ?Hoe wegklikken?

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
jeto13
Berichten: 2
Lid geworden op: vr feb 19, 2016 2:19 pm

Ankertje in tekstdoc ?Hoe wegklikken?

Bericht door jeto13 »

beste mensen,,

Ben nieuwe gebruiker en maakte een document aan met een "koptekst".Onder deze koptekst copy/plak ik een werkblad(rekenblad in tabel met formules).Maar...de copy komt nooit op de eerste bladzijde ,maar maakt autom.een 2de blad aan ,en plaatst het rekenblad hierin.Moet deze dan verslepen naar de 1ste bladz,ra,ra ! Wat mij opvalt is dat op de 1ste blad een "ankertje" staat wat ik niet wegkrijg.Ik vermoed dat dit de oorzaak is.
OOK.....bij verzending gaat het rekenblad niet mee, wel alleen het opgemaakte 1ste blad met de koptekst.
Dit is voor jullie een heel eenvoudige vraag.Wie neemt voor mij even de tijd,waarvoor dank.

Vriendelijke groeten.
Jeto
OpenOffice 2.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Ankertje in tekstdoc ?Hoe wegklikken?

Bericht door RPG »

Hallo

Verankering.
Het een en ander zou te maken kunnen hebben aan welk onderdeel het ingevoegde onderdeel werkblad is verankerd. Misschien moet je het aan een andere alinea verankeren. Je moet het waarschijnlijk niet aan een pagina verankeren.

Selecteer het object. Klik daarna op de Rechter muisknop.
Kies anker en daarna paragraaf/alinea.
Het kan zijn dat er daarna nog iets verschoven moet worden.

Ik ben niet zo op de hoogte met ingevoegde documenten maar ik heb het idee dat het ook niet de bedoeling is om een geheel spreadsheet in te voegen. Het zou kunnen dat er een eenvoudige andere methode is om het gewenste te bereiken,

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Ankertje in tekstdoc ?Hoe wegklikken?

Bericht door eremmel »

Je denkt dat dit een eenvoudige vraag is, maar dit soort vragen zijn vaak moeilijk omdat we beiden een andere taal spreken. Hoe meer je met openoffice werkt en de juiste termen kent hoe beter je vragen kunt formuleren en hoe minder ik (wij) moeten gokken wat je bedoelt.

Vat dit niet op als kritiek, maar als iets waar we beiden gewoon doorheen moeten.

Ik denk dat het ankertje een indicator is dat aangeeft aan welke alinea je werkblad gekoppeld is. Je hebt er geen last van, maar later heb je er voordeel van als je instellingen wilt aanpassen.

Het zou kunnen dat je werkblad te groot is om onder de koptekst te komen en dat daarom het naar blad 2 gaat. Wat ik zelf vaak doe is plaatjes en werkbladen in een tabel plaatsen van 1 regel bij 1 kolom. Het is dan makkelijker te hanteren.

Ga vooral documentatie zoeken over OpenOffice want dit is best wel een lastig programma voor beginners.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
jeto13
Berichten: 2
Lid geworden op: vr feb 19, 2016 2:19 pm

(opgelost): Ankertje in tekstdoc ?Hoe wegklikken?

Bericht door jeto13 »

Hello,

het is inderdaad om een volledige spreadsheet in te voegen,en het is mij gelukt ook door het formaat te wijzigen(verkleinen).

Probleem van een dikke sukkelaar is dus opgelost.
OpenOffice 2.4
Plaats reactie