4.1.1/OSX, voorkeuren: Open office is onverwacht gestopt

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
AZILON
Berichten: 5
Lid geworden op: wo sep 10, 2014 11:52 am

4.1.1/OSX, voorkeuren: Open office is onverwacht gestopt

Bericht door AZILON »

Ik gebruik open office 4.1.1. Elke keer dat ik op voorkeuren klik stopt open office. Het volgende bericht verschijnt: Open office is onverwacht gestopt.

Iemand enig idee hoe ik dat probleem kan oplossen?
Laatst gewijzigd door AZILON op ma sep 15, 2014 11:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 4.1.1
RPG
Berichten: 4669
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: 4.1.1/OSX, voorkeuren: Open office is onverwacht gestopt

Bericht door RPG »

Hallo

Het probleem is mij niet zo duidelijk. De opdracht voorkeuren kan ik niet terug vinden in OOo maar dat kan aan mij liggen. Gezien het feit dat ik het niet kan terug vinden in OOo denk ik dat het een opdracht is van het OS waarschijnlijk Windows of OSX. Als het vermoeden waar is zou ik eens gaan zoeken op die forums. Er zijn niet zoveel Mac bezitters actief op dit forum.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
AZILON
Berichten: 5
Lid geworden op: wo sep 10, 2014 11:52 am

Re: 4.1.1/OSX, voorkeuren: Open office is onverwacht gestopt

Bericht door AZILON »

Ik zal proberen duidelijker te zijn.

Over de 'voorkeuren' die niet te vinden is, dat zou goed kunnen, wellicht staat het voor Extra - Opties op jouw computer. Waarom vermoed ik dit? Op een hulppagina van Open office heb ik kort geleden het volgende gekopieerd: "Opmerking voor gebruikers van Mac OS X: De help vermeld het menupad Extra - Opties op meerdere plaatsen. Vervang dit pad door OpenOffice - Voorkeuren in uw hoofdmenu voor Mac OS X. Beide menuitems openen het dialoogvenster Opties."

Als ik, nadat ik open office heb gestart, in de balk boven op de tekst openoffice klik (in plaats van op Extra dus) dan komt er onder andere 'voorkeuren' te staan (naar mijn weten 'preferences' in het engels). Op voorkeuren klikken leidt naar het venster "Opties - open office - gebruikersgegevens". Elke keer dat ik dit probeer, dan krijg ik heel kort het venster met de gebruikersgegevens te zien, waarna het bericht verschijnt dat open office onverwacht is gestopt. Ik gebruikt OS X 10.8.5.
OpenOffice 4.1.1
RPG
Berichten: 4669
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: 4.1.1/OSX, voorkeuren: Open office is onverwacht gestopt

Bericht door RPG »

Hallo

Als voorkeuren het zelfde is als wat voor andere gebruikers Extra-->Opties is dan zou ik zeggen probeer het gebruikers profiel te vernieuwen. Ik weet niet in hoeverre het voor de Mac gebruiker afwijkt van andere gebruikers.

Gebuikers of users profiel
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
AZILON
Berichten: 5
Lid geworden op: wo sep 10, 2014 11:52 am

Re: 4.1.1/OSX, voorkeuren: Open office is onverwacht gestopt

Bericht door AZILON »

Bedankt voor je aanwijzingen. Het probleem is inmiddels via een andere route al opgelost. Ik had OS X 'mountain lion' (10.8.5) Nu ik 'up-graded' heb naar OS X Mavericks blijkt OpenOffice 4.1.1 ineens prima te werken.
OpenOffice 4.1.1
AZILON
Berichten: 5
Lid geworden op: wo sep 10, 2014 11:52 am

Re: 4.1.1/OSX, voorkeuren: Open office is onverwacht gestopt

Bericht door AZILON »

Opgelost dus!
OpenOffice 4.1.1
Plaats reactie