help!!!!!!

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
zamir
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jun 30, 2014 9:18 pm

help!!!!!!

Bericht door zamir »

Dag mensen. Ik was gisteren een verslag aan het maken en heb het opgeslagen. Vandaag heb ik het bestand geopend, maar dan zie ik allemaal hekjes??? Het stond overigens eerst ook op alleen lezen en dat heb ik inmiddels kunnen wijzigen. Nu vraag ik me af hoe ik mijn verslag terug kan krijgen. Ik zie nu dit: ########################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################################


En dan 11 pagina's lang. Normaal gesproken heb ik 11 pagina's aan zinnen.
open office 4.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: help!!!!!!

Bericht door RPG »

Hallo

Ik vrees dat het document er niet meer is.

Er is een kleine kans dat er nog een oudere versie staat in een verborgen map staat. Om de map te zien moet je zorgen dat verborgen mappen getoond worden.

Het is dus mogelijk dat er nog een bestand staat in de map backup. Als het bestaat kun je de padnaam vinden onder
menu -- Extra --opties
Zoek onder algemeen dan onderdeel paden en dan backup

Algemeen
Zorg er voor dat je meer dan een enkel bestand heb van je belangrijke bestanden. Een bestand waar je een uur aan gewerkt heb lijkt mij dan al gauw belangrijk.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: help!!!!!!

Bericht door floris v »

Dat bestand is onherstelbaar beschadigd. Het is te hopen dat je een back-up hebt. Voor zover bekend treedt dit probleem alleen op als je de pc/laptop te snel uitzet, voordat een bestand naar de harde schijf is geschreven, wat typisch gebeurt als je de stroom uitschakelt voordat Windows netjes is afgesloten of bij een stroomstoring. Ook usb-sticks kunnen problemen opleveren - koppel ze altijd volgens de regels af, dus activeer eerst de tool Hardware veilig verwijderen in het systeemvak, selecteer de usb-stick, kies Stoppen, etc.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
zamir
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jun 30, 2014 9:18 pm

Re: help!!!!!!

Bericht door zamir »

Bedankt voor de reacties. Ik had zelf ook al vernomen dat het komt, omdat windows niet op een correcte wijze is afgesloten. Dit komt namelijk, omdat mijn laptop soms vanzelf uitvalt, erg vervelend.
open office 4.1
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: help!!!!!!

Bericht door floris v »

Na laten kijken of een nieuwe kopen, want een paar keer een boel werk verliezen is ook duur.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
henk b
Berichten: 11
Lid geworden op: do nov 17, 2022 3:01 pm

Re: help!!!!!!

Bericht door henk b »

Het probleem dat het bestand alleen nog maar ####### laat zien bestaat nog steeds. Mijn pc is zonder stroom komen te zitten en nu is het gestand kapot. Dit is wel heel naar!!!
Is er oplossing om het bestand weer te herstellen? De automatische herstel kan het niet.
OpenOffice 4.1.13
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: help!!!!!!

Bericht door RPG »

Recente versies van Windows hebben de mogelijkheid om bestanden te herstellen.
Zoek het bestand op in de verkenner.
Selecteer dan het bestand en klik met de rechter muis knop.
Selecteer dan de actie herstellen. Ik weet niet de naam van de opdracht precies.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
henk b
Berichten: 11
Lid geworden op: do nov 17, 2022 3:01 pm

Re: help!!!!!!

Bericht door henk b »

Je bedoelt waarschijnlijk "vorige versie terugzetten." Helpt niet, maar goede tip voor eventuele volgende keer. OpenOffice is dan wel heel onbetrouwbaar. Ik ben met ander groot bestand bezig. Honderden pagina's. Ik ga daarvoor ander program zoeken of maar weer naar oude versie van WordPerfect.
OpenOffice 4.1.13
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: help!!!!!!

Bericht door floris v »

Stap over op LibreOffice. Dat wordt onderhouden en je kunt bestanden opslaan in de indeling van MS Office. Maar het is hoe dan ook een heel slecht idee om door te werken op je laptop tot de batterij leeg is.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: help!!!!!!

Bericht door RPG »

Dit probleem doet mij altijd opnieuw denken aan de tijd dat ik een medisch student hielp met het omgaan met computers. Het was een snelle leerling. Als we een probleem hadden opgelost wist hij na drie weken nog steeds de oplossing, ik moest dan vaak opnieuw zoeken. Later heeft hij vaak verteld dat het geleerde hem geholpen heeft. Een van de dingen die ik hem leerde: maak heel vaak kopieën van je bestanden.
Nu bestaat er een extensie timestampbackup : http://www.flowcont.hu/LO_oxt_store/
De site is in het Hongaars. Mogelijk staan oude versies nog in de extensie stores van ApacheOffice of LibreOffice.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie