Microsoft Word/Excel

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Gebruikersavatar
MartinSr
Berichten: 13
Lid geworden op: di feb 15, 2011 3:16 pm

Microsoft Word/Excel

Bericht door MartinSr »

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Wanneer mij iemand een bestand van Microsoft Excel of Microsoft Word toestuurd wordt dat automatisch in Pro Office Excel /Word geopend. Ik kan er dan niet meewerken.
Wie helpt mij uit de brand. Ik heb eerst Pro Office verwijderd en daarna gevraagd mij het bestand nog eens toe te sturen, hebben ze gedaan maar heb dan niks aan het bestand. Kan dat niet openen.
In afwachting

MartinSr
OpenOffice 4.01 op Windows7

_________________
Medion Akoya ,Windows 7 / Intel Pentium G6960 processor. AMD Radeon HD 6670 / 4 GB werkgeheugen. 1.5 TB /Explorer 11/Windows Live Mail/ Panda Antivirus 2014 / Nero DVD/CD Brander/HP Photosmart B110 printer
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door RPG »

Hallo

Elk document heeft een extensie. Excel bestanden hebben vaak de extensie xls. Ik denk dat de oplossing in het volgende deel beschreven wordt.

Open de bestands beheerder
Open op een of andere manier de bestand-beheerder van je computer. Het eenvoudigst is het meestal door op mijn documenten te klikken.
Zoek nu een bestand wat geopend moet worden.
Selecteer het bestand met de rechter-muis knop
Selecteer in de popup: Openen met andere toepassing
Selecteer daar het gewenste programma
Let op het vinkje altijd openen met dit programma. Dit vinkje moet in de gewenste stand staan.

Wanneer het bovenstaande niet werkt of omdat het misschien nuttig is om een nieuwere versie van OOo te installeren klik dan op de link rechts onderaan in deze pagina. Dan wordt je verwezen naar de nieuwste versie van OOo.


Wanneer OOo niet werkt probeer dan Libreoffice
http://www.libreoffice.org/download/

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
MartinSr
Berichten: 13
Lid geworden op: di feb 15, 2011 3:16 pm

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door MartinSr »

Mijn vraag was deze: Als iemand mij een bestand van Excel of Word toestuurd via de mail dan wordt deze geopend in Open Office. De bestanden moeten toch gewoon geopend worden in Microsoft Word of Excel.
Ik heb enkele bijlages erbij gedaan.

In afwachting

MartinSr
Bijlagen
Deze bestanden waren mij in Microsoft Word/Excel toegestuurd
Deze bestanden waren mij in Microsoft Word/Excel toegestuurd
Open Office 3.JPG
Open Office 2.JPG
Open Office 1.JPG
OpenOffice 4.01 op Windows7

_________________
Medion Akoya ,Windows 7 / Intel Pentium G6960 processor. AMD Radeon HD 6670 / 4 GB werkgeheugen. 1.5 TB /Explorer 11/Windows Live Mail/ Panda Antivirus 2014 / Nero DVD/CD Brander/HP Photosmart B110 printer
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door RPG »

Hallo

Installeer OpenOffice.
Klik op link onder download rechtsonder in deze pagina.
Bij problemen misschien iemand in de echte wereld vragen hoe dit af te handelen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
MartinSr
Berichten: 13
Lid geworden op: di feb 15, 2011 3:16 pm

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door MartinSr »

Ik heb OpenOffice eerst verwijderd daarna geinstalleerd.
Probleem blijft hetzelfde.

In afwachting

MartinSr :(
OpenOffice 4.01 op Windows7

_________________
Medion Akoya ,Windows 7 / Intel Pentium G6960 processor. AMD Radeon HD 6670 / 4 GB werkgeheugen. 1.5 TB /Explorer 11/Windows Live Mail/ Panda Antivirus 2014 / Nero DVD/CD Brander/HP Photosmart B110 printer
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door RPG »

Hallo

Ten eerste ben ik nu pas overtuigd dat OOo op de computer staat. Ik kreeg daar twijfels over.

Bij een installatie voor een Window computer is voorzover ik weet altijd de mogelijkheid om te kiezen dat ook de MSO bestanden geopend moeten worden door OOo.


Voor het volgend is het beter dat OOo en MSO of welk ander programma niet geopend is. Dat schrijf ik om verwarring met andere zaken te voorkomen. Dus sluit alle programma's en open dan de verkenner of Mijn documenten.

Zoek nu het bestand op en selecteer het met de rechter muisknop.
Zoek in de popup nu OOo. Volgens mij moet het daar staan.


De vraag rijst wil OOo wil op een normale manier werken? Als het wel normaal wil werken dan kan het bestand opgezocht worden en dan met OOo openen.

Is het ook mogelijk dat de bestanden wel geopend worden maar dat ze niet bewerkt kunnen worden. Dat is een ander probleem. Bestand eerst opslaan in mijn documenten en dan bewerken

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
MartinSr
Berichten: 13
Lid geworden op: di feb 15, 2011 3:16 pm

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door MartinSr »

Romke,

Het probleem zit hem niet in mijn documenten maar in de bestanden die men mij toestuurt.
Wanneer iemand mij een bestand van Microsoft Word of Excel toestuurt via de mail dan wordt deze geopend onder Open Office. Ik heb ook al even Open Office verwijderd. Daarna naar mijzelf een bestand Word en Excel toegestuurd kan ze dan niet openen.
IK wil de bestanden gewoon openen onder Microsoft Word of Excel.

In afwachting

MartinSr :?
OpenOffice 4.01 op Windows7

_________________
Medion Akoya ,Windows 7 / Intel Pentium G6960 processor. AMD Radeon HD 6670 / 4 GB werkgeheugen. 1.5 TB /Explorer 11/Windows Live Mail/ Panda Antivirus 2014 / Nero DVD/CD Brander/HP Photosmart B110 printer
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door RPG »

Hallo

Heb je wel MSO op de computer staan?
Doe het zelfde als wat ik beschreef voor OOo maar selecteer dan MSO.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
MartinSr
Berichten: 13
Lid geworden op: di feb 15, 2011 3:16 pm

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door MartinSr »

Ik ben een digibeet wbt computers. Zou je mij een voorbeeld kunnen geven wb het bovenste.

MartinSr :cry:
OpenOffice 4.01 op Windows7

_________________
Medion Akoya ,Windows 7 / Intel Pentium G6960 processor. AMD Radeon HD 6670 / 4 GB werkgeheugen. 1.5 TB /Explorer 11/Windows Live Mail/ Panda Antivirus 2014 / Nero DVD/CD Brander/HP Photosmart B110 printer
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door RPG »

Hallo

Ik betwijfeld of er op de computer MSO staat. Waarom heb ik daar twijfels over: In de plaatjes die opgestuurd zijn staat geen MSO, MSO staat voor Microsoft Office waar ook Excell toe behoort.

Microsoft Office is niet legaal te downloaden. Wanneer je dat probeert is er een grote kans op virussen. Voor een legale versie moet ook betaald worden.

Kun je het bestand wel vinden op de computer?
In dien Ja
Open dan Microsoft Excell en open het bestand. Dus niet op het bestand dubbel klikken maar openen met Excell. Wanner je het een bestand opent met Excell dan komt er een venster wat er veel lijkt op de verkenner. Zoek daarmee het bestand.

Ik kan geen voorbeeld geven aangezien ik geen Windows en ook geen Excell heb.

Probeer eventueel het noodzakelijke te doen met OOo.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door floris v »

Ik zag in het eerste bericht van deze discussie de opmerking
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Wanneer mij iemand een bestand van Microsoft Excel of Microsoft Word toestuurd wordt dat automatisch in Pro Office Excel /Word geopend. Ik kan er dan niet meewerken.
Wat voor pakket is dat? Gewoon MS Office Professional?
Voor de goede orde: u kunt te weten komen wat voor programma er actief is op uw computerscherm door in de regel bovenaan het venster Help aan te klikken en dan onderaan het lijstje Over [naam] te kiezen. De versie van het programma staat er dan meteen bij. Ook als u nauwelijks met computers overweg kunt, moet u dit kunnen uitzoeken. Als u namelijk niet kunt vertellen welk programma u gebruikt, hoe kan iemand u dan helpen?
Als u MS Office op de computer was meegeleverd (dus u hebt de installatie-cd/dvd niet) en u hebt het verwijderd, kunt u het misschien met de herstel-dvd weer terughalen, anders is de kans groot dat u het kwijt bent. Hebt u er wel een installatie-cd van, dan 'gewoon' opnieuw installeren. Vraagt u maar aan een vriend/relatie u daarbij te helpen. Daarna zou het gewoon moeten kunnen lukken. Als u een versie had die maar beperkte tijd bruikbaar is, zult u of MS Office moeten kopen of OpenOffice moeten gebruiken. Houd er dan rekening mee dat de opmaak van documenten niet altijd perfect overkomt.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Gebruikersavatar
MartinSr
Berichten: 13
Lid geworden op: di feb 15, 2011 3:16 pm

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door MartinSr »

Ik heb wel degelijk Microsoft Office op mijn PC staan. Bestanden die ik op mijn PC heb staan van word en Excel open ik wel degelijk dan en niet in Open Office.

Wanneer ik zelf de bestanden van Microsoft Office Word en Excel naar mijnzelf toestuur is er niets mee aan de hand. Worden dan gewoon geopend in Microsoft Office Word of Excel.

MartinSr
OpenOffice 4.01 op Windows7

_________________
Medion Akoya ,Windows 7 / Intel Pentium G6960 processor. AMD Radeon HD 6670 / 4 GB werkgeheugen. 1.5 TB /Explorer 11/Windows Live Mail/ Panda Antivirus 2014 / Nero DVD/CD Brander/HP Photosmart B110 printer
Gebruikersavatar
MartinSr
Berichten: 13
Lid geworden op: di feb 15, 2011 3:16 pm

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door MartinSr »

Onderstaande prog zijn van Microsoft Office

zie bijlage:
Bijlagen
Open Office 5.JPG
Open Office 5.JPG (19.21 KiB) 12959 keer bekeken
OpenOffice 4.01 op Windows7

_________________
Medion Akoya ,Windows 7 / Intel Pentium G6960 processor. AMD Radeon HD 6670 / 4 GB werkgeheugen. 1.5 TB /Explorer 11/Windows Live Mail/ Panda Antivirus 2014 / Nero DVD/CD Brander/HP Photosmart B110 printer
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door RPG »

Hallo

Ik kan er weinig meer over zeggen. Zoek iemand in de echte wereld die je met het probleem kan helpen. Ik duidelijk gemaakt hoe je het een en kan moet doen. Ik begrijp dat de uitleg niet aanslaat dan is het zoeken naar hulp in de echte wereld vaak het beste.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door floris v »

En lukt het om die toegestuurde bestanden te openen in Excel of Word, dus eerst bv Word openen en dan met Menu - Bestand - Openen het bestand zien te openen, of lukt dat ook niet? Mogelijk is er iets met de extensie aan de hand, maar ik ben het met RPG eens dat het beter is als er iemand echt bij u aanschuift om te zien wat hier aan de hand is. En we waarderen het als u dan naderhand vertelt waar het aan schortte, dan heeft iemand anders daar misschien ook wat aan.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Gebruikersavatar
MartinSr
Berichten: 13
Lid geworden op: di feb 15, 2011 3:16 pm

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door MartinSr »

Ik wil even deze printscreen laten zien heeft dit nog wat er mee te maken.

zie bijlage:
Bijlagen
Open Office 10.JPG
OpenOffice 4.01 op Windows7

_________________
Medion Akoya ,Windows 7 / Intel Pentium G6960 processor. AMD Radeon HD 6670 / 4 GB werkgeheugen. 1.5 TB /Explorer 11/Windows Live Mail/ Panda Antivirus 2014 / Nero DVD/CD Brander/HP Photosmart B110 printer
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door floris v »

Mijn vraag over Pro Office hebt u nog niet beantwoord. Wat hebt u nu eigenlijk verwijderd?
De schermafdruk heeft geen betrekking op uw probleem, daar gaat het om het instellen met welk programma bepaalde bestanden standaard moeten worden geopend, bijvoorbeeld wanneer u daar in de Windows Verkenner op dubbelklikt. Maar uw probleem was toch dat u het niet geopend krijgt, of als het geopend wordt, dat u het niet kunt bewerken.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Gebruikersavatar
MartinSr
Berichten: 13
Lid geworden op: di feb 15, 2011 3:16 pm

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door MartinSr »

Het probleem zit hem niet in mijn documenten maar in de bestanden die men mij toestuurt.
Wanneer iemand mij een bestand van Microsoft Word of Excel toestuurt via de mail dan wordt deze geopend onder Open Office. Ik heb ook al even Open Office verwijderd. Daarna naar mijzelf een bestand Word en Excel toegestuurd kan ze dan niet openen.
IK wil de bestanden gewoon openen onder Microsoft Word of Excel.

In afwachting

MartinSr :?
OpenOffice 4.01 op Windows7

_________________
Medion Akoya ,Windows 7 / Intel Pentium G6960 processor. AMD Radeon HD 6670 / 4 GB werkgeheugen. 1.5 TB /Explorer 11/Windows Live Mail/ Panda Antivirus 2014 / Nero DVD/CD Brander/HP Photosmart B110 printer
Gebruikersavatar
MartinSr
Berichten: 13
Lid geworden op: di feb 15, 2011 3:16 pm

Re: Microsoft Word/Excel

Bericht door MartinSr »

"compatibiliteits pakket"

Het Compatiliteits progje is te downloaden van de Microsoft site en ondersteunt ook Office 2000. Ik heb dat dan geinstalleerd. Het werkt weer als vanouds.

Bedankt voor alle adviezen.

MartinSr :)
OpenOffice 4.01 op Windows7

_________________
Medion Akoya ,Windows 7 / Intel Pentium G6960 processor. AMD Radeon HD 6670 / 4 GB werkgeheugen. 1.5 TB /Explorer 11/Windows Live Mail/ Panda Antivirus 2014 / Nero DVD/CD Brander/HP Photosmart B110 printer
Plaats reactie