Kopieren van samengevoegde cellen

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier

Kopieren van samengevoegde cellen

Berichtdoor jank » di sep 01, 2009 9:18 am

Als ik samengevoegde cellen in calc wil kopiëren naar een andere samengevoegde cel (dezelfde afmeting, inhoud, e.d.)
krijg ik de melding: "samenvoegen van cellen niet mogelijk als cellen al samengevoegd zijn".
Ik wil echter geen cellen samenvoegen maar samengevoegde cellen kopiëren. Hoe doe ik dit?
Open office 3.0.0 op Windows XP Pro
jank

Re: Kopieren van samengevoegde cellen

Berichtdoor henke54 » di sep 01, 2009 1:57 pm

jank schreef:Ik wil echter geen cellen samenvoegen maar samengevoegde cellen kopiëren. Hoe doe ik dit?

Cellen selecteren > rechtsklikken > kopieren > en ergens anders rechtsklikken en plakken :
Schermafdruk.png
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
henke54

Re: Kopieren van samengevoegde cellen

Berichtdoor GerardV » wo sep 16, 2009 8:58 pm

Je kunt niet samengevoegde cellen kopiëren naar een andere samengevoegde groep cellen.
Op de plaats waar je de samengevoegde groep cellen wilt plaatsen mogen de cellen niet samen gevoegd staan (je kunt samengevoegde cellen niet meer samenvoegen). ;)

Je kunt wel de samengevoegde cellen kopiëren en vervolgens het blok met samengevoegde cellen selecteren en op de invoer regel (formule balk) de boel te plakken. Maar volgens mij is het slimmer om de cellen waar je naartoe wilt kopiëren, gewoon niet samen te voegen.
OpenOffice 3.1 op Windows Vista
Nog niet gehinderd door enige vorm van kennis....
GerardV

Keer terug naar Beginners