Van versie 3 over naar versie 4

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Ron_R
Berichten: 6
Lid geworden op: za jun 27, 2009 5:04 pm
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Van versie 3 over naar versie 4

Bericht door Ron_R »

Via de zoekfunctie kon ik geen relevante info vinden, ik hoop dat ik er niet over heen gekeken heb.

Ik gebruik al heel lang - en op dit moment nog steeds - versie 3. Versie 3.2.1. om precies te zijn, zowel Writer als Calc
Tot nu toe geen behoefte gehad om te upgraden (het werkt prima dus waarom veranderen? :( )maar wil dat nu toch maar eens gaan doen.
Dus zojuist de meest recente versie opgehaald.
Maar toen ik wilde gaan installeren sloeg toch de twijfel toe. :shock:

Ik neem aan dat mijn bestanden uit versie 3 zonder meer bruikbaar zijn in versie 4.

Maar aangezien ik al jaren (ca 10 !) uitgebreide spreadsheets gebruik voor het bijhouden van oa de kosten van motorfiets, auto (brandstofverbruik/reparatiekosten), gas-/water-/elektra-verbruik en de overzichten daarvan in diagrammen heb staan wil ik die dus niet kwijt raken.

De vraag is dus.....kan ik problemen in dit opzicht verwachten bij het overgaan naar versie 4?
Met vriendelijke groet, Ron
Windows Vista, OpenOffice versie.....
RPG
Berichten: 4670
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Van versie 3 over naar versie 4

Bericht door RPG »

Hallo

Op de vraag of je problemen kunt verwachten weet ik niet een duidelijk antwoord maar ik de denk dat je gemakkelijk kunt overstappen naar de nieuwe versie zonder problemen.

Een belangrijk verschil is dat OpenOffice nu een onderdeel is van Apache. Dit heeft tot gevolg gehad dat er intern nog al wat veranderd is. Als ik het goed heb is alles wat met Regular expressions te maken heeft veranderd. Zo kan er nog wat veranderd zijn.

Eventuele voor-zorgen
Maak een kopij van alle bestanden. In het geval het mis gaat heb je de originele bestanden.
Laat de oude versie op de computer staan. Voorzover ik weet kunnen de twee versies goed naast elkaar staan.
In het geval er een probleem is ga niet opnieuw installeren maar vervang het gebruikers profiel voor de nieuwe versie. Als ik het goed heb zijn er twee afzonderlijke profielen voor beide versies.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Ron_R
Berichten: 6
Lid geworden op: za jun 27, 2009 5:04 pm
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Re: Van versie 3 over naar versie 4

Bericht door Ron_R »

Romke,

bedankt voor je reaktie.
Ik ga de komende dagen eens experimenteren. Ik heb op dit moment eigenlijk geen tijd.
Omdat je aangeeft dat je er niet helemaal zeker van bent dat het goed gaat, blijf ik tot dat moment toch ook nog even kijken of er nog andere reakties zijn die eventueel nog een andere mening zijn toegedaan....
Hoe dan ook nogmaals bedankt.
Met vriendelijke groet, Ron
Windows Vista, OpenOffice versie.....
Plaats reactie