[Opgelost] spellings-checker doet het niet

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
janwillemarends
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 21, 2012 10:51 pm

[Opgelost] spellings-checker doet het niet

Bericht door janwillemarends »

Probleem: Spellings-checker doet het niet.

Ik heb Windows Vista 6.0. sp1 en OO 3.3.0. van 't weekend opnieuw geïnstalleerd. Ik heb begrepen dat de spellings-checker altijd mee komt. Onder extra/opties/extensiebeheer staat inderdaad de Nederlandse spellings-checker 2.00g (naast een Engels, Frans en Duits woordenboek).

Ik heb de relevante draden op deze website gevolgd, maar dat bracht mij niet verder.

Ik heb de stappen van de 'probleemoplosser' gezet. Op de twee plekken waar een blauw vinkje moet staan staat die niet. Ik heb niet geprobeerd het gebruikersprofiel aan te passen omdat mij dat te ingewikkeld leek. De test leverde helaas geen rode lijnen op. Verder heb ik alles nagekeken en leek alles in orde.

Iemand een idee wat ik kan doen? Bij voorbaat dank! :)
Laatst gewijzigd door floris v op vr feb 24, 2012 3:56 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als opgelost gemarkeerd
open office 3.3.0 met windows vista 6.0 sp1
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: spellings-checker doet het niet

Bericht door floris v »

Als er ergens een blauw vinkje ontbreekt, betekent dat gewoon dat het woordenboek niet geïnstalleerd is (of dat het niet wordt herkend). Let op: er is geen woordenboek Nederlands (Belgisch).
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
janwillemarends
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 21, 2012 10:51 pm

Re: spellings-checker doet het niet

Bericht door janwillemarends »

Hallo Floris

Dank voor je snelle reactie. Alleen: hoe installeer ik die extensie dan? Ik heb dat al enige malen gedaan en OO zegt dat 'ie er is maar plaatst geen blauw vinkje.
OO maar helemaal opnieuw installeren? En dan is de vraag: hoe de-installeer ik OO?

Groeten, Jan Willem
open office 3.3.0 met windows vista 6.0 sp1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: spellings-checker doet het niet

Bericht door RPG »

Hallo

Misschien kan de [Tutorial]Gebruikersprofiel vernieuwen je helpen. Het lost soms onbegrepen problemen op.

Ik weet niet of je voldoende rechten heb om extensie te installeren, maar meestal kan het als normaal gebruiker.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
janwillemarends
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 21, 2012 10:51 pm

Re: spellings-checker doet het niet

Bericht door janwillemarends »

Bingo! Heel erg bedankt voor de hulp! :D :D :D :D :D
open office 3.3.0 met windows vista 6.0 sp1
Plaats reactie