Probleem bij paginanummering van inhoudsopgave

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
m_van_oosterom
Berichten: 1
Lid geworden op: za nov 26, 2011 5:16 am

Probleem bij paginanummering van inhoudsopgave

Bericht door m_van_oosterom »

Ik bezig de opmaak van een verslag in orde te maken en nu loop ik ergens tegenaan.

Het lukt me niet in de inhoudsopgave de paginanummers waarnaar de diverse hoofdstukken wordt verwezen (die kennelijk standaard worden weergegeven in letters...) te veranderen in cijfers, zoals me dat wel in het document is gelukt.

Nu heeft het document dus paginanummers (1,2,3) maar in de inhoudsopgave letters (i, ii, iii etc).

Weet iemand van jullie hoe ik dit kan wijzigen zodat zowel in de voettekst als in de inhoudsopgave de paginanummering in cijfers is.

Het lijkt zo simpel maar ik krijg het niet voor elkaar.
veel dank alvast!
NeoOffice 2.2.3 met MacOS 10.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Probleem bij paginanummering van inhoudsopgave

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb geen directe oplossing voor dit probleem maar het lijkt mij dat de oplossing gevonden moet worden in de toegepaste stijl.

Stijlen en Opmaak zijn in het begin erg moeilijk speciaal daar mensen vaak met directe opmaak werken. Op het moment dat er echt gebruik gemaakt word van stijlen en opmaak dan wordt het overzichtelijker speciaal als men het gaat begrijpen. In de tutorial sectie van dit forum staan enkele tutorials welke het meest van toespassing is weet ik niet.

Het kan zijn dat de directe opmaak uitgeschakeld moet worden voordat de gewenste stijlen en opmaak in werking kunnen treden.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Probleem bij paginanummering van inhoudsopgave

Bericht door floris v »

Het enige wat ik kan bedenken dat zoiets kan veroorzaken is dat je opslaat als .doc.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie