OOo Base en Java

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
hugoschampaert
Berichten: 1
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:30 pm

OOo Base en Java

Bericht door hugoschampaert »

Hallo Allemaal.

Op mijn nieuwe komputer met "Windows 7" heb ik OpenOffice. org geïnstallerd. Alhoewel alle tests uitwijzen dat "Java versie 6 update 23" (=meest recente versie) korrekt werkt kan ik toch geen nieuwe database opzetten. Ik krijg steeds de melding: "Er werd geen Java-installatie gevonden". Ook niet door via de menubalk "Extra>Opties>OpenOffice>Java" de installatie van Java te activeren. Meerdere keren alles opnieuw installeren helpt niet.
Oudere versies van Java verwijderen helpt evenmin.
Een oudere database uit " Access" bewerken lukt enigszins maar verloop met horten en stoten.
De andere onderdelen van OOo (Calc, Writer...) werken wel naar behoren.

Ik begin te vrezen dat voor een nieuwe database weer naar "Access" moet.

Wie geeft mij de juiste voorzet ???

Dank bij voorbaat en Groetjes

Hugo Schampaert
Windows 7
OpenOffice 3.3.0
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OOo Base en Java

Bericht door floris v »

Wellicht ten overvloede, maar je moet in dat optiesvenster niet alleen opgeven dat OOo Java mag/moet gebruiken, maar ook de te gebruiken versie aankruisen, ook als er maar één versie op je systeem staat, iets wat me ooit heel wat hoofdbrekens heeft bezorgd.

Als het probleem opgelost of de vraag beantwoord is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel. Markeer ook het groene vinkje.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: OOo Base en Java

Bericht door eremmel »

Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat u een 64-bit variant heeft van windows met bijbehorende java versie. OOo is 32bits en heeft dus een 32 bits java versie nodig.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie