In en uitschrijf tijd

Bespreek het rekenblad
Tjhawoe
Berichten: 1
Lid geworden op: vr okt 08, 2021 10:45 am

In en uitschrijf tijd

Bericht door Tjhawoe »

Hallo,

Wie kan mij helpen? Ik ben op zoek hoe ik in spreadsheet inschrijftijd en uitschrijftijd kan noteren zodra men een kruisje of een v zet achter de naam dat er in de andere cel de tijd wordt genoteerd en bij een volgende v of kruis de uitschrijf tijd

Met =nu() werkt het niet daar dit de klok is die steeds oploopt.

wie kan mij helpen aan een format of de wijze die ik moet volgen.

gr

Tjhawoe
Open office 4.1.7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: In en uitschrijf tijd

Bericht door RPG »

Het beste wat ik weet te doen is zoeken op het Engelse forum. Ik heb gezocht op het woord timestamp.

Code: Selecteer alles

https://forum.openoffice.org/en/forum/search.php?keywords=timestamp&terms=all&author=&fid%5B%5D=9&sc=1&sf=all&sr=topics&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Search
[Solved] How to generate the dates and save the value (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum geeft al een redelijk idee van wat er mogelijk en het beschrijft ook de moeilijkheden.

In de eerste draad, [Solved] Insert Now() into Cell as Value ..?, van de zoekactie wordt ook een voorbeeld gegeven met een functie.

Mijn eigen ervaring is dat je het best met een echte timestamp(tijdstempel) kunt werken aangezien dat de berekening in het verdere verloop vaak veel gemakkelijker maakt.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: In en uitschrijf tijd

Bericht door RPG »

Af en toe heb ik de zoekactie naar timestamp zelf ook opnieuw gelezen.
De link [Calc,Python,Basic,Base] Several ways to time stamps (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum is al een oude link en is nog steeds belangrijk.

Villeroy geeft daar veel informatie. Wanneer het Engels moeilijk is om te lezen wil een computer vertaling goed helpen. Ik maak steeds meer gebruik van:
Vertalen met DeepL Translate - 's werelds meest accurate vertaler
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: In en uitschrijf tijd

Bericht door eremmel »

Dit kun je doen met recursieve berekeningen (herhaalde berekeningen) en zelf-referentie in een formule.
Als je in A3 een vinkje moet zetten om in C3 de datum te krijgen kun je als formule gebruiken (eerst in het Engels en dan vertaald naar Nederlands (uit het hoofd)) :

Code: Selecteer alles

=IF(ISBLANK(A3),"",IF(C3="",NOW(),C3))
=ALS(ISLEEG(A3),"",ALS(C3="",NU(),C3))
Zie bijlage:
Demo-Auto-TimeStamp-On-Change.ods
Bevat formule en plaatje van instellingen.
(68.68 KiB) 166 keer gedownload
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: In en uitschrijf tijd

Bericht door RPG »

@eremmel
Het is een mooie formule die gebruikt is.

Voor ApacheOffice gebruikers het werkt gewoon in ApacheOffice. De aanwijzing voor een nieuwe versie kan overgeslagen worden.
De aanwijzing voor het instellen van "herhalingen" moeten in elk document ingesteld worden wanneer alleen de formule gekopieerd wordt naar een ander document. Als "herhalingen" niet is ingesteld dan komt er "Fout: 522" te staan.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie