Beste mensen op dit forum,
Ik heb een lastige vraag waarop misschien niet zomaar een antwoord is te geven. Maar ik wil deze vraag toch graag stellen want misschien heeft iemand toch een tip of antwoord.
Meestal moet ik, als mijn pc uit de slaapstand komt, me opnieuw aanmelden met een wachtwoord of pincode, maar dat was vanochtend niet zo (dat dat niet nodig was komt een enkele keer wel eens voor).
Toen ik mijn pc vanuit de slaapstand opstartte zag ik het document waar ik gisteren aan heb gewerkt. Maar ik zag ook een Venster met de naam 'Velden'. Het stond ingesteld op:
Tabblad Document
Type: Afzender
Selecteren: Bedrijf
Dit is waarschijnlijk de stand waarop dit Venster wordt geopend.
Ik heb dit Venster echter niet zelf geopend, ik wist zelfs niet van het bestaan van dit venster. Ik zie dat je er ook een Database mee kunt maken...
Het geheel maakt mij een beetje ongerust. Mijn vraag is, is daar reden toe?
Vraag 1. Kan het gebeuren dat een Venster zomaar vanzelf opengaat?
Vraag 2. Zou iemand van buitenaf op mijn pc kunnen komen zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven? En als dat kan, zou ik dat dan ergens kunnen nagaan?
Ik heb een pc met Windows 10, zonder extra internet beveiliging. Ik had dat eerder wel maar toen ik serieuze problemen kreeg met onderdelenupdate 1909 vertelde een medewerker van Microsoft dat mijn Internet Security van G Data mogelijk conflicteerde met de virusscanner en/of Firewall van Windows 10. Volgens de medewerker zou extra bescherming niet nodig zijn omdat Windows 10 goede bescherming biedt. Dus toen heb ik die Internet Security van G Data verwijderd.
Er was vanochtend ook een waarschuwing. Er was iets uitgeschakeld... mijn apparaat was niet meer beschermd tegen schadelijke of ongewenste Apps. Maar dat kon ik zo weer inschakelen.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Vriendelijke groeten
Madiana
OpenOffice 4.1.7 / Windows 10 Home / Firefox 84.0 (64-bits)