Suggestie - Gebruikerswaardering

Geef je mening over dit forum
Thylbert
Berichten: 37
Lid geworden op: do sep 24, 2009 1:23 pm

Suggestie - Gebruikerswaardering

Bericht door Thylbert »

Hallo

Ik heb hier toch al een aantal topics beantwoordt gekregen door de iets meer ervaren gebruikers. Ik persoonlijk vindt het een goed idee om de gebruikers die vaak helpen een gebruikerswaardering toe te kennen.

Voorbeeldje:

Ik stel een vraag over OOo, Persoon X antwoord en lost mijn probleem op. Ik geef Persoon X via een simpele interface een goede gebruikerswaardering. Persoon Y stelt ook een vraag, en weer antwoord Persoon X, dan ziet Persoon Y dat Persoon X zijn gebruikerswaardering hoog is en zal hij heel aannemelijk luisteren naar het antwoord van Persoon X.

Het is ook leuk, vindt ik dan toch dat je zo'n waardering kan geven aan iemand. Het toont dat je die persoon waardeert voor zijn manier van reageren. Bekende websites die dit soort waarderingen gebruiken zijn Youtube.com en Kapaza.nl

Ik hoop alvast op een antwoordje.

Groetjes
Thylbert
Laatst gewijzigd door Thylbert op wo nov 26, 2014 3:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Software Version: Apache OpenOffice 4.1.3 - A00413m1 (Build:9783) - Rev. 1761381
OS Operating System: Microsoft Windows 10 - 64 bit - v1803
Meest Gebruikte Functie uit OpenOffice: Mailmerge via F4
Gebruikersavatar
henke54
Berichten: 305
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:28 pm

Re: Suggestie - Gebruikerswaardering

Bericht door henke54 »

Thylbert schreef:Hallo

Ik heb hier toch al een aantal topics beantwoordt gekregen door de iets meer ervaren gebruikers. Ik persoonlijk vindt het een goed idee om de gebruikers die vaak helpen een gebruikerswaardering toe te kennen.

Voorbeeldje:

Ik stel een vraag over OOo, Persoon X antwoord en lost mijn probleem op. Ik geef Persoon X via een simpele interface een goede gebruikerswaardering. Persoon Y stelt ook een vraag, en weer antwoord Persoon X, dan ziet Persoon Y dat Persoon X zijn gebruikerswaardering hoog is en zal hij heel aannemelijk luisteren naar het antwoord van Persoon X.

Het is ook leuk, vindt ik dan toch dat je zo'n waardering kan geven aan iemand. Het toont dat je die persoon waardeert voor zijn manier van reageren. Bekende websites die dit soort waarderingen gebruiken zijn Youtube.com en Kapaza.nl

Ik hoop alvast op een antwoordje.

Groetjes


Brecht De Baere
Hallo Brecht,

ik weet wel wat je bedoeld hoor...doch de supervisie van dit forum is in handen van TerryE, een Engelstalige admin die al deze forums beheerd :
http://user.services.openoffice.org/

(Volgens mijn inlichtingen is hij blijkbaar ziek nu ... vandaar dat de iconen van het Macro- en Macro Voorbeelden-forum nog niet op dit forum zichtbaar zijn...)

Als je op het Engelstalige forum('moederforum') de admins en TerryE kan overtuigen om zoiets toe te passen, zal dat wel gebeuren... ;)

Met vriendelijke groeten,
Henke ;)
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
Tommie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr nov 27, 2009 8:21 pm

Re: Suggestie - Gebruikerswaardering

Bericht door Tommie »

Misschien is het een idee om de tabbladen als MS office 2007 te maken.
OpenOffice 3.1 op Windows Vista
Johan
Berichten: 496
Lid geworden op: di jun 02, 2009 11:53 pm

Re: Suggestie - Gebruikerswaardering

Bericht door Johan »

Thybert,
Wat met de mensen die graag helpen? Hulpvaardige mensen kunnen de bal eens mis slaan, maar leren er wel uit. Iemand die dus een paar keer fout zit, krijgt een mindere gebruikerswaardering, terwijl hij wel het beste met de andere voor heeft? Als deze persoon dan een lage gebruikerswaardering krijgt, kan dit demotiverend werken in plaats van motiverend? En als je er even over denkt ....

.... Dan moet je naast gebruikerswaardering, ook een vragenstellerswaardering invoeren. Niet iedereen slaagt erin om zijn vraag even duidelijk te stellen. Soms moet ik 15 minuten over een vraag nadenken om een interpretatie te verkrijgen wat de persoon juist bedoeld. En dan nog sla ik de bal soms mis.

Een forum is nu eenmaal voor iedereen toegankelijk. Een forum heeft dus baat bij ruimdenkende mensen. Waarom dan terug hokjesdenken gaan invoeren door middel van een gebruikerswaardering? Echt voor of tegen ben ik niet. Maar of het nu echt een meerwaarde geeft aan het forum? :?: :?
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Suggestie - Gebruikerswaardering

Bericht door floris v »

Ik ben tegen het idee. Dit is een forum waar mensen elkaar helpen met OOo. We moeten er geen competitie of wedstrijd van gaan maken, en dat idee krijg je met zo'n mogelijkheid om gebruikers te beoordelen natuurlijk wel. Actieve bezoekers krijgen vanzelf wel door wie goede en wie minder bijdragen levert. Als je als vraagsteller je dankbaarheid wilt laten blijken, kun je gewoon een duidelijk dank je wel in je bericht plaatsen. Dat moet genoeg zijn.
Het belangrijkste is dat vragen worden beantwoord en dat de vraagstellers de moeite nemen aan te geven dat hun probleem is opgelost. Nogal wat mensen stellen hier een vraag, krijgen een goed antwoord, en reageren nooit of, wat vandaag op het Engelse forum gebeurde, wissen de vraag, wat zo'n draad een stuk minder bruikbaar maakt.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie