Customizing and Extending

Geef je mening over dit forum
GerardV
Berichten: 68
Lid geworden op: za sep 12, 2009 10:20 pm
Locatie: Nederland

Customizing and Extending

Bericht door GerardV »

Op het engelstalige forum is een forum deel "Customizing and Extending" waar macro vragen en voorbeelden geplaatst zijn.
Is het niet handiger om dat hier ook te creëren, de macro's zijn niet altijd alleen op één applicatie toepasbaar en derhalve wordt het maar natte vinger werk waar deze geplaatst wordt.
Tevens is het dan duidelijk dat het bij Applicatie om instellingen, formules en dergelijke gaat.
Als de topics in het forum toenemen (wat ik van harte hoop) kan het onoverzichtelijk worden.

Groeten
Gerard
OpenOffice 3.1 op Windows Vista
Nog niet gehinderd door enige vorm van kennis....
Gebruikersavatar
henke54
Berichten: 305
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:28 pm

Re: Customizing and Extending

Bericht door henke54 »

GerardV schreef:Op het engelstalige forum is een forum deel "Customizing and Extending" waar macro vragen en voorbeelden geplaatst zijn.
Is het niet handiger om dat hier ook te creëren, de macro's zijn niet altijd alleen op één applicatie toepasbaar en derhalve wordt het maar natte vinger werk waar deze geplaatst wordt.
Tevens is het dan duidelijk dat het bij Applicatie om instellingen, formules en dergelijke gaat.
Als de topics in het forum toenemen (wat ik van harte hoop) kan het onoverzichtelijk worden.

Groeten
Gerard
Voor mijn part kan dat hoor...hoe zou je Customizing and Extending dan vertaald zien in't Nederlands, en zouden er subforums moeten inkomen?
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
GerardV
Berichten: 68
Lid geworden op: za sep 12, 2009 10:20 pm
Locatie: Nederland

Re: Customizing and Extending

Bericht door GerardV »

Als je Costumizing and Extending vrij vertaald : "Aanpassingen en Uitbreidingen"

Sub forums :
  • Macro's
  • Macro voorbeelden
Zie het Engelstalig forum
OpenOffice 3.1 op Windows Vista
Nog niet gehinderd door enige vorm van kennis....
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Customizing and Extending

Bericht door floris v »

Ik vraag me wel af hoe nuttig zo'n Nederlands forum is. beter lijkt het me hier naar het Engelse forum te linken. Macrobakkers moeten meestal toch aardig engels kunnen lezen om wijs te worden uit de documentatie. Voor wie de macro's wil kunnen gebruiken zou een lijst met links en korte beschrijving net zo goed kunnen werken.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
GerardV
Berichten: 68
Lid geworden op: za sep 12, 2009 10:20 pm
Locatie: Nederland

Re: Customizing and Extending

Bericht door GerardV »

Het was maar een idee...... ik constateer dat de macro vragen nu her en der verspreid staan op het forum.

Het is wel zo dat de commanco's in het Engels zijn, maar een uitleg in het Nederlands kan verhelderend zijn.... :D
OpenOffice 3.1 op Windows Vista
Nog niet gehinderd door enige vorm van kennis....
Gebruikersavatar
henke54
Berichten: 305
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:28 pm

Re: Customizing and Extending

Bericht door henke54 »

GerardV schreef:Het was maar een idee...... ik constateer dat de macro vragen nu her en der verspreid staan op het forum.

Het is wel zo dat de commanco's in het Engels zijn, maar een uitleg in het Nederlands kan verhelderend zijn.... :D
Ik heb je bij de vrijwilligers geplaatst, zodat je meer permissies hebt op dit forum, als je dat goed vind, en ook een 'probeer-forum' zoals jij dat voorstelde... :mrgreen:
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
Plaats reactie