Probleem met inloggen

Geef je mening over dit forum
Wortel2
Berichten: 17
Lid geworden op: do dec 05, 2019 12:27 pm

Probleem met inloggen

Bericht door Wortel2 »

Hallo,

Ik was een tijdje niet op het forum geweest.
Ik was mijn wachtwoord vergeten en vroeg het systeem om verzenden nieuw wachtwoord.
Ik weet niet hoe lang het duurt voor je die mail dan krijgt, maar ik heb geen mail ontvangen.

Bij fout inloggen staat er dat je contact op kan nemen met de beheerder.
Ik kopieerde het mailadres omdat ik geen outlook heb/gebruik.

Maar de mail die ik stuurde kwam terug met bericht dat het niet bij de eigenaar van het mailadres afgeleverd kon worden.

Ik heb maar nieuw account gemaakt met ander e-mailadres. Al had ik dat liever niet gedaan.

Groetjes, Marleen
OpenOffice 4.1.6 op Windows 10
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Probleem met inloggen

Bericht door floris v »

Ik stuur je een privébericht.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Probleem met inloggen

Bericht door floris v »

Oké, je gebruikt Chrome om je email bij te houden. in dat geval is het lastig of onmogelijk om vanuit sommige programma's emails te sturen - die proberen dan je "standaard mailprogramma" te starten, en als je geen enkel mailprogramma hebt, gaat dat dus niet. Ik heb zelf Thunderbird, en OO en voor zover ik weet alle andere software kan daar goed mee overweg. Dat je lang moet wachten op een bericht om je wachtwoord te veranderen is dan ook meteen opgelost - op dat instabiele Chrome duurt dat blijkbaar extra lang.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Wortel2
Berichten: 17
Lid geworden op: do dec 05, 2019 12:27 pm

Re: Probleem met inloggen

Bericht door Wortel2 »

Hallo,

Ik weet niet of we elkaar goed begrijpen. ik gebruik chrome browser. Daarin open ik gmail. En al mijn hotmailmails komen daar ook in aan.
Gmail en hotmail zijn websites online. Als de browser onstabiel is heeft dat niks met mijn gmail of hotmail te maken.

Als ik wachtwoord herstellen doe moet er gewoon mail in mijn hotmail aankomen (ik gebruikte hotmail mijn 1e account) En die mail is er nu (15.41) nog niet.

Browser chrome is onstabiel.
Ik gebruik geen mailprogramma, ik gebruik gmail online in de browser.

Als een mailadres met een link in HTML staat ingesteld als "mailto:blabla@adres.nl" dan kan je het mailadres kopieren, in hotmail, gmail of waar dan ook plakken en gewoon een mailsturen.

Groetjes, Marleen
OpenOffice 4.1.6 op Windows 10
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Probleem met inloggen

Bericht door floris v »

Dat weet ik allemaal wel, maar je schreef dat Chrome vaak crasht. Daarom denk ik dat het probleem daar ligt.
 Edit: Net geprobeerd een nieuw wachtwoord te krijgen en de mail komt binnen een paar seconden binnen. 
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Wortel2
Berichten: 17
Lid geworden op: do dec 05, 2019 12:27 pm

Re: Probleem met inloggen

Bericht door Wortel2 »

Oké. Je hebt er meer verstand van dan ik dus als jij het zegt, zal het zo zijn.

Ik begrijp niet hoe. Want als ik op wachtwoord vergeten klik en mijn mailadres verstuur en op verzenden klik krijg ik bericht dat er een e-mail is verstuurd.
Wat heeft chrome daarmee te maken? Als ik vervolgens gmail of hotmail open komen daar allerlei mails binnen maar niet voor een nieuw wachtwoord.
Hoe heeft chrome daarmee te maken? Dat snap ik niet.

Maar misschien is het iets technisch en daar weet ik niets van.

Groetjes, Marleen
OpenOffice 4.1.6 op Windows 10
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Probleem met inloggen

Bericht door floris v »

Als je andere mails wel snel binnenkomen, kan ik aan maar één andere verklaring denken, dat je een tikfout hebt gemaakt bij het invoeren van je mailadres. Dat klinkt flauw, maar iedereen maakt wel eens een fout. In je andere vraag gaf je aan dat Chrome vaak crasht, daarom dacht ik dat er misschien verband is, tenslotte kan ik vanaf hier niet op je computer kijken.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Wortel2
Berichten: 17
Lid geworden op: do dec 05, 2019 12:27 pm

Re: Probleem met inloggen

Bericht door Wortel2 »

Dan heb ik wel drie keer een typfout gemaakt. Want ik heb het meerdere keren geprobeerd.

Ja, dat begrijp ik, en het is ook lastig om de oorzaak te achterhalen.

Bedankt voor je hulp en het zoeken naar waar een fout of waar een kans ligt om het op te lossen.

Groetjes, Marleen
OpenOffice 4.1.6 op Windows 10
Wortel2
Berichten: 17
Lid geworden op: do dec 05, 2019 12:27 pm

Re: Probleem met inloggen

Bericht door Wortel2 »

floris v schreef:Als je andere mails wel snel binnenkomen, kan ik aan maar één andere verklaring denken, dat je een tikfout hebt gemaakt bij het invoeren van je mailadres.
Ik heb even gekeken en getest zojuist. Maar als je je wachtwoord bent vergeten en je klikt op die link dan moet je gebruikersnaam en e-mailadres invullen.
Het werkt niet op alleen e-mailadres. Je moet beide invullen en beide moeten goed zijn. Anders zegt hij dat hij dat de combinatie gebruikersnaam/e-mailadres niet klopt.

Je krijgt alleen bericht dat er een mail is verstuurd om het wachtwoord te herstellen, met juiste gebruikersnaam & e-miladres.
Dus dat is drie keer goed gegaan want anders kreeg ik dat bericht niet van het systeem. Maar daarna komt de e-mail dus niet.

Dus een typfout kan het dan niet zijn, denk ik. Of zie ik toch iets over het hoofd?

Groetjes, Marleen
OpenOffice 4.1.6 op Windows 10
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Probleem met inloggen

Bericht door floris v »

Als ik er iets van heb begrepen, stuurt de forumsoftware een mailtje naar het opgegeven adres, ook als dat niet bestaat. Als je ipv @ een # tikt, geeft het nog wel aan dat het geen geldig mailadres is, maar als florisvv@gmail.com invoer in plaats van florisv@gmail.com, dan stuurt hij het mailtje. Er wordt (als er een retouradres wordt meegestuurd) vanuit de server van Gmail een bericht teruggestuurd dat het adres niet bestaat, maar dat krijg je als gebruiker niet te zien.
Ik struikel geregeld over mijn vingers bij het typen, zie dan een fout staan, druk een paar keer op Backspace en tik vervolgens precies dezelfde fout opnieuw. Ingestudeerde fout.
O ja, wat ook kan is dat die berichten in je spamfolder zijn beland.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Wortel2
Berichten: 17
Lid geworden op: do dec 05, 2019 12:27 pm

Re: Probleem met inloggen

Bericht door Wortel2 »

Reactie van het systeem bij onjuiste invoer
Foutegegevens.jpg
Reactie van het systeem bij correcte invoer
Goedegegevens.jpg
Mijn spambox is leeg.

Ik heb vandaag ook andere mails ontvangen die naar het hotmailadres gestuurd waren.

Ik snap niet waar het probleem zit.

Groetjes, Marleen
OpenOffice 4.1.6 op Windows 10
Plaats reactie