toegang geweigerd

Discussieer over algemene onderwerpen in verband met OpenOffice.org
henkbrinkman
Berichten: 1
Lid geworden op: do mar 01, 2018 3:37 pm

toegang geweigerd

Bericht door henkbrinkman »

Bij het aanschaffen van een nieuwe computer heb ik eerst alle relevante bestanden van mijn oude computer op een externe harde schijf opgeslagen. Helaas kon ik mijn OpenOffice tekstbestanden niet overzetten naar mijn nieuwe computer: de toegang tot de documenten werd geweigerd! En het openen van de bestanden op mijn externe harde schijf lukt ook niet! Hoe kan ik dit probleem oplossen! Alvast bedankt voor de hulp. Henk Brinkman
OpenOffice 4.1.5 op Windows 10 home
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: toegang geweigerd

Bericht door RPG »

Ik denk dat het geen probleem is van OpenOffice maar van Windows. Om het nader aan te duiden denk ik dat het een probleem is van de lees en of schrijfrechten.

Gebruikersaccountbeheer en problemen met beheerrechten (Windows 10)Ik denk dat bovenstaande link in ieder geval iets duidelijk maakt over hoe om te gaan met de rechten van window bestanden. Ik zou niet zoveel veranderen maar wel leesrechten geven op de gewenste bestanden. Op de plaats waar je het opslaat moet de gewenste gebruiker zowel lees als schrijfrechten voor die bestanden krijgen.

Ik kan het niet verder duidelijk maken daar ik al lang geen windows gebruik maar ik denk dat ze het op een Windows forum snel duidelijk kunnen maken. Het is geen groot probleem.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie