percentages in Base worden steeds 0,00

Discussieer over algemene onderwerpen in verband met OpenOffice.org
Kamiel Devos
Berichten: 2
Lid geworden op: di jan 17, 2017 6:00 pm

percentages in Base worden steeds 0,00

Bericht door Kamiel Devos »

Nu Lotus Approach niet meer werkt in Windows 10 probeer ik het met Open Office Base.
Wanneer ik in tabellen gebruik maak van Percentages ondervind ik dat telkens ik een percentage van bijvoorbeeld 2,5% heb opgegeven dit na een volgende invoer van een recoird steeds veranderd in 0,00%.
Bij het maken van een formulier is de breedte van de cellen met getallen meestal te klei en kan ik dit niet aanpasse zonder dat de ganse regel verbreedt.
Wie helpt?
OPpen office 4.1.3 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: percentages in Base worden steeds 0,00

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat OOo-base niet begrijpt wat je wilt. Ik begrijp ook niet wat je wilt dus beschrijf eens in rekenkundige termen wat je graag wilt berekenen. Het eenvoudigste is misschien wel:

Code: Selecteer alles

veld waarde * 1,025
Of je een komma of punt als decimaal schending teken moet gebruiken weet ik niet. Ik meen mij te herinneren dat op het Engelse forum af en toe het verschil tussen OOo en Lotus wel ter sprake is geweest.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: percentages in Base worden steeds 0,00

Bericht door RPG »

Hallo

Na het versturen van het bericht en ook wat zoeken op het Engelse schoot mij door het hoofd dat het mogelijk ook geen rekenkundig probleem is maar een gebrek aan basis kennis. Waarschijnlijk is het tekst wat op een getal lijkt. Als dat waar is besteed meer aandacht aan het importeren van je gegevens. Er is een hele sectie tutorials:
Tutorials (Toon forum) • OpenOffice.org
Op een gehele kolom de zelfde bewerking toepassen.
[Tutorial] Voor het inlezen van CSV

Mogelijk staat in de links informatie die helpt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Kamiel Devos
Berichten: 2
Lid geworden op: di jan 17, 2017 6:00 pm

Re: percentages in Base worden steeds 0,00

Bericht door Kamiel Devos »

Blijkbaar misverstand. Ik wil een database maken voor beleggingen, waarin voorkomt: Agent of bank, Soort van de belegging, identificatie of nummer, Het berdag, De eventuele rente als percentage, De in Belgie daarop verschuldigde roerende voorheffing, eveneens als percentage, de Begindatum en de einddatum.
Als ik voor een eerste record al deze velden heb ingevoerd en er staat in het veld Rente bijvoorbeeld 2,5% en in het veld RVH bijvoorbeeld 30% en ik vul dan een tweede of derde record in, dan veranderdt het veld Rente en het veld RVH van de vorige records spontaan in 0,00. Hoe komt dit?
OPpen office 4.1.3 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: percentages in Base worden steeds 0,00

Bericht door RPG »

Hallo

Wat je opschrijft heeft niet zoveel betekenis. Ik maak er alleen uit op dat iets niet al een getal herkent wordt. Begin eerst eens met tabellen te maken om langzaam te begrijpen hoe OOo werkt. Beschrijf je probleem duidelijk want nu gebruik je het woord database en je werkt waarschijnlijk in een spreadsheet en dat maakt verschil.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: percentages in Base worden steeds 0,00

Bericht door eremmel »

Plaats hier eens je Base document, verwijder eerst persoonlijke informatie. Doe dit samen met een reproductie scenario (stap voor stap). We kunnen dan kijken wat er mis gaat.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie