kan afbeeldingen niet meer zien

Discussieer over algemene onderwerpen in verband met OpenOffice.org
polko
Berichten: 5
Lid geworden op: za jan 16, 2016 6:52 pm

kan afbeeldingen niet meer zien

Bericht door polko »

Hallo

Ik heb per ongeluk de functie "afbeeldingen uitzetten" aangeklikt en zie nu de afbeeldingen niet meer in mijn bestand, enkel op het afdrukvoorbeeld. Weet iemand hoe dit terug aan te zetten, want ik vind geen informatie hierover, enkel beschrijvingen over " ga naar menu-extra-opties-weergaven - weergaven afbeeldingen en objecten", maar dat werkt niet. versie 3.1
open office 3.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: kan afbeeldingen niet meer zien

Bericht door RPG »

Hallo

Ik begrijp niet zo goed in welk soort document het probleem is maar de link verwijst naar een oplossing in writer.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
polko
Berichten: 5
Lid geworden op: za jan 16, 2016 6:52 pm

Re: kan afbeeldingen niet meer zien

Bericht door polko »

hallo

gewoon in een opgeslagen odt bestand bedoel ik. U geeft een link naar een oplossing die ik in mijn vraag vermeldde als zijnde "niet werkend", weet u hier een andere oplossing voor? Ik zie enkel de link naar de afbeelding

Bedankt
open office 3.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: kan afbeeldingen niet meer zien

Bericht door RPG »

Hallo

Feitelijk weet ik niet zo gauw een andere oplossing. De suggestie die ik dan meestal doe is het verwisselen van het gebruikers profiel. Soms is dat een oplossing voor onbekende problemen. Ik denk dat je dat pas moet doen nadat je eerst misschien met een nieuw bestand gekeken heb of het tonen en niet tonen van een afbeelding werkt. Het werken met een nieuw bestand en de afbeelding daarin geeft ook opnieuw enige ervaring en vertrouwen indien nodig.

Als het de afbeelding een link is naar een bestand dan is het mogelijk dat de link niet meer goed is. Gaat het over meerdere afbeeldingen in dat bestand.

Als laatste waar staat "afbeeldingen uitzetten". Het kan zijn dat de vertaling iets anders is maar ik kan dat nergens vinden.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
polko
Berichten: 5
Lid geworden op: za jan 16, 2016 6:52 pm

Re: kan afbeeldingen niet meer zien

Bericht door polko »

Hallo

Het heeft blijkbaar niks met de links te maken want als ik een nieuw bestand aanmaak of een oud bestand laad, zijn al de afbeeldingen niet meer zichtbaar, enkel in afdrukvoorbeeld. Ik klikte op een afbeelding met rechter muis knop en selecteerde "afbeelding uitzetten" (dacht dat dit afbeelding verwijderen was). Nu heel vervelend, want zie de afbeeldingen niet meer tijdens werken in document.

Indien ik naar menu-extra-opties-weergaven ga kan ik niks selecteren van afbeeldingen, enkel iets van uitvoer afbeeldingen, staat beide geselecteerd maar maakt geen verschil bij het uitzetten

bedankt
open office 3.1
polko
Berichten: 5
Lid geworden op: za jan 16, 2016 6:52 pm

Re: kan afbeeldingen niet meer zien

Bericht door polko »

Hallo

Ik heb open office opnieuw geinstalleerd en dan opnieuw geprobeerd om naar extra-opties-weergave- te gaan en nu kon ik wel afbeeldingen aanvinken, het werkt dus opnieuw :bravo:


Bedankt voor de snelle reacties, super!
open office 3.1
Plaats reactie