[Opgelost] LAGE RESOLUTIE ??¿¿

Discussieer over algemene onderwerpen in verband met OpenOffice.org
E.Melez
Berichten: 3
Lid geworden op: do jun 25, 2015 4:17 am

[Opgelost] LAGE RESOLUTIE ??¿¿

Bericht door E.Melez »

-
Laatst gewijzigd door E.Melez op za sep 09, 2017 8:43 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 4.1.1.
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: LAGE RESOLUTIE, TIJDPERK EERSTE COMPUTERS ??¿¿

Bericht door RPG »

Hallo

In denk dat het aan de door jouw gekozen instellingen ligt. Ik geloof niet dat 300x230 een instelling is die op enige computer automatisch gekozen wordt.

Zijn de iconen en de teksten op de menu lijn ook zo groot?
Bij ja verander dan iets aan de instelling van je systeem

Bij nee: Druk de control toets van je toetsen bord in en beweeg het muis wieltje
of ook mogelijk
menu --> Beeld --> In en Uit zoomen
en kies het gewenste in de popup.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
E.Melez
Berichten: 3
Lid geworden op: do jun 25, 2015 4:17 am

Re: LAGE RESOLUTIE, TIJDPERK EERSTE COMPUTERS ??¿¿

Bericht door E.Melez »

-
Laatst gewijzigd door E.Melez op za sep 09, 2017 8:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: LAGE RESOLUTIE, TIJDPERK EERSTE COMPUTERS ??¿¿

Bericht door eremmel »

Hoi Emrah,
De OpenOffice is gratis, en de mensen die je hier te woord willen staan, zijn gewoon vrijwilligers. Het is niet zo handig om je ongenoegen te verstoppen achter sarcasme, als we dat moeilijk kunnen pijlen, we denken ons een slag in de ronde hoe je zo'n lage resolutie kunt krijgen. Humor is trouwens altijd welkom, en je insteek biedt de mogelijkheid voor een tegenprestatie :-).

Ik denk dat een moderne Windows applicatie als OO niet de resolutie verandert, maar de opmerking dat je een lage resolutie waarneemt doet mij vermoeden dat OO iets met schaling doet van de UI. Je moet maar eens kijken naar je instellingen: Menu -> Extra -> Opties... -> OpenOffice -> Weergave. Hier staan (rechts) veel opties de te maken hebben met hoe OO zich aan je presenteert; experimenteer maar. Ik heb niet zo'n dure laptob als jij en dus nooit deze ervaring gehad.

Groet,

Erik
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
E.Melez
Berichten: 3
Lid geworden op: do jun 25, 2015 4:17 am

Re: LAGE RESOLUTIE

Bericht door E.Melez »

-
Laatst gewijzigd door E.Melez op za sep 09, 2017 8:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 4.1.1.
DFR
Berichten: 1
Lid geworden op: di dec 06, 2016 4:58 pm

Re: [Opgelost] LAGE RESOLUTIE ??¿¿

Bericht door DFR »

Ik had hetzelfde probleem, maar de beste oplossing hiervoor vond ik op een ander forum. Met die scaling in "weergave" kreeg ik het niet goed.

The solution was to find the soffice.exe file in the File Explorer. In my case the default installation location was c:\Program Files (x86)\OpenOffice 4\program\soffice.exe. Right click the file, choose Properties, select the Compatibility tab, and check the box to "Disable display scaling on high DPI settings." Now Open Office is super crisp!
OpenOffice 3.1 op Windows Vista
Plaats reactie