Wat te doen als de registratie op het forum niet lukt?

Discussieer over algemene onderwerpen in verband met OpenOffice.org
TerryE
Site Admin
Berichten: 7
Lid geworden op: za apr 04, 2009 8:51 pm

Wat te doen als de registratie op het forum niet lukt?

Bericht door TerryE »

  • Ik heb geen e-mail ontvangen om mijn account te activeren
    Het klinkt misschien onnozel, maar bij de eerste pak-hem-beet 100 mislukte bevestigingsmails springen twee redenen er duidelijk uit:
    1. Je hebt een fout gemaakt bij het typen van je e-mailadres (of je bent een spammer).
    2. Je hebt een spamfilter dat bepaalde e-mails tegenhoudt. Als dat het geval is, moet je je filters zo instellen dat ze binnenkomende berichten van onze maildomainen oucy.org en user.services.openoffice.org doorlaten. Het spijt ons erg, maar we hebben meestal geen tijd om verificatiesites te bezoeken, vooral niet sites zoals http://www.bluebottle.com, die van de vrager de volledige naam van de ontvanger willen weten (en die we niet kennen).
      Ik heb ook een keer een bericht teruggekregen van Kvalley.com. Ik dacht, vooruit, ik doe hem een lol, dus stuur ik een verzoek naar Kvalley met een CC naar die gast vanaf mijn OpenOffice.org-account, en dat kwam ook niet aan. Daarop probeerde ik nog een andere account in mijn eigen domein, en dat werd ook geweigerd. Daarop kreeg ik een url met de naam Kvalley Blacklist Removal Request, waarvoor ik een formulier in moest vullen om te vragen van de zwarte lijst te worden verwijderd. De groeten. Op dat moment gaf ik het op. Dus als je een e-mailadres bij Kvalley.com hebt en je vraagt je af waarom je nooit e-mailberichten krijgt, dan weet je nu de reden.
    In beide gevallen is de eenvoudigste oplossing een e-mail te sturen naar ons contactadres met een beleefd verzoek je account te activeren. Geef ons daarvoor je gebruikers-ID en stuur het bericht vanaf het e-mailadres waarop je ook onze reactie wilt ontvangen. Als je e-mail als een serieus verzoek op ons overkomt, activeren we de account binnen 24 uur, maar bedenk dat als je e-mailsysteem de bevestigingen wwaar je om hebt gevraagd weggooit, we je verder niet kunnen helpen.
  • Wat gebeurt er als ik de account niet activeer? De bevestiging van de activatie wordt onmiddellijk vanaf het forum verstuurd. Onder normale omstandigheden moet het binnen enkele minuten in je inbox staan en je in staat stellen je account te activeren. We sturen je na drie dagen nog een keer een herinnering. Bij nieuwe accounts ruimen we niet geactiveerde accounts na een week op. Dat lijkt wreed, maar daarmee komt de gebruikersnaam en de mailbox weer beschikbaar voor iemand anders.
  • Ik kan de Captcha-code niet zien of de action bullets werken niet.
    Het kan zijn dat je een visuele handicap hebt, maar we merken momenteel ook dat sommige gebruikers van Firefox problemen hebben met hun voorkeuren of configuratie: .png-afbeeldingen worden niet getoond, het werkt ook niet als CSS uitgeschakeld is. Ten slotte kan het zijn dat de extensie Noscript het script blokkeert dat de Captcha toont. We zijn dat aan het uitzoeken, maar ook hier geldt dat een beleefd verzoek aan onze contact-mailbox ervoor zorgt dat we de account zelf activeren.

    We hebben ontdekt dat ook bepaalde caching- en downloadaccelerators, bijv. Google Web Accelerator, de HTML-stroom die het forum aanmaakt onjuist optimaliseert, waardoor dynamisch gegenereerde afbeeldingen zoals de Captcha worden verwijderd. Als je dergelijke problemen hebt, kun je die optimisers misschien (tijdelijk) uitschakelen.
Laatst gewijzigd door floris v op zo mei 17, 2009 12:06 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Translated original into Dutch