WordPerfect

Discussieer over algemene onderwerpen in verband met OpenOffice.org
peejeesee
Berichten: 1
Lid geworden op: vr dec 13, 2013 5:17 pm

WordPerfect

Bericht door peejeesee »

Ik was een zéér tevreden gebruiker van WP, zelfs nu nog!! Helaas sinds Windows 7 is het programma niet meer bruikbaar. Hoe zet ik mijn (grote) WP bestanden om naar Open Office? Ik heb geprobeerd om simpelweg te openen maar dat blijkt niet te werken. Heeft iemand een oplossing?
Open Office 4.01 met Windows 7
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: WordPerfect

Bericht door eremmel »

U bent zo'n lange volhouder, dat ik vermoed dat de conversies niet meer beschikbaar zijn in de huidige AOO versies. U zou kunnen proberen een oudere AOO versie te installeren en kijken of die nog WP ondersteund.

Verder kunt u misschien een Virtual PC installeren onder W7 met bv nog Win98 oid. Daarbinnen zou u nog WP kunnen gebruiken.

Maar dat u niet eerder tegen uitwisselingsproblemen met anderen bent aangelopen.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: WordPerfect

Bericht door RPG »

Hallo

Het is mogelijk dat je Word Perfect bestanden ook kunt lezen met LibreOffice.

Mogelijk kun je hier een bestand plaatsen wat je problemen oplevert. Zorg wel dat er geen gevoelige data in staat. Mogelijk moet de extensie veranderd worden naar doc.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: WordPerfect

Bericht door floris v »

Er zijn online diensten waar je WP-bestanden kunt converteren, bijvoorbeeld www.zamzar.com (wordt veel naar verwezen op het Engelstalige forum). In https://forum.openoffice.org/en/forum/v ... =5&t=61838 wordt de problematiek uitvoerig behandeld. Versie 3.3.0 ondersteunt WP5 nog wel, de filters voor WP zijn na de overdracht aan Apache verwijderd in verband met licentieproblemen. Maar LibreOffice ondersteunt WP nog wel, als ik het goed begrepen heb. OO en LO kun je probleemloos naast elkaar installeren.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie