Welke versie kan ik downloaden voor windows 8

Discussieer over algemene onderwerpen in verband met OpenOffice.org
Angenet
Berichten: 2
Lid geworden op: ma mar 25, 2013 3:46 pm

Welke versie kan ik downloaden voor windows 8

Bericht door Angenet »

Ik wil graag Open Office Org downloaden op mijn nieuwe laptop met Windows 8. Is dit al mogelijk en welke versie moet ik dan downloaden. Ben ook benieuwd naar de ervaringen van mensen die er al mee werken
openoffice 3.4 op windows 8
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Welke versie kan ik downloaden voor windows 8

Bericht door RPG »

Hallo
Angenet schreef: Is dit al mogelijk en welke versie moet ik dan downloaden.
Volgens mij kun je het ook downloaden met windows 8. Gebruik de link rechts onderin deze pagina.

Ik zou zeggen plaats jouw eigen ervaring hier. Ik heb het idee dat van de gebruikers die het voor echte doeleinden gebruiken er nog weinig zijn die windows 8 gebruiken. Ik weet zelfs niet of het wil werken met windows 8. Het zal mogelijk ook afhankelijk zijn van welk apparaat gebruik je. Mijn inschatting is dat het mogelijk wel wil werken als het apparaat een desktop computer met windows 8 is maar niet zal werken als het apparaat een telefoon is.

Ik ben benieuwd nar de ervaring.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Welke versie kan ik downloaden voor windows 8

Bericht door RPG »

Hallo

http://forum.openoffice.org/en/forum/vi ... 15&t=59514
Op het Engelse forum vond ik deze link misschien kan het je helpen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Angenet
Berichten: 2
Lid geworden op: ma mar 25, 2013 3:46 pm

Re: Welke versie kan ik downloaden voor windows 8

Bericht door Angenet »

Op het engelse forum niet veel goede berichten, voornamelijk problemen met downloaden,uitpakken van bestanden etc. In de lijst van Apache OpenOffice.org wordt Windows 8 ook nog niet genoemd als geschikt. Ik heb besloten nog een tijdje te wachten. Heb niet erg veel ervaring en net een nieuwe laptop....durf de gok nog niet echt te wagen. :roll:

http://www.openoffice.org/nl/faq-algemeen.html#6
openoffice 3.4 op windows 8
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Welke versie kan ik downloaden voor windows 8

Bericht door RPG »

Hallo

Ik zou eens gaan zoeken op het Engelse forum. Het is wel normaal dat je meer slechte berichten leest dan goede berichten. De reden hiervan is dat men wel de problemen aan geeft maar zelden als het goed werkt. Ik kan overigens wel begrijpen dat je voorzichtig bent en daarom is het lezen van de bijdragen op het Engelse forum misschien wel belangrijk om een indruk te krijgen of OOo wel werkt met windows 8.

Ik zelf werk alleen met Linux en in het echte leven ken ik geen mensen die werken met OpenOffice en ik heb nog geen windows 8 gezien.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Welke versie kan ik downloaden voor windows 8

Bericht door eremmel »

Op de pagina van de link die je stuurde staat boven aan "Laatst gewijzigd: 1 juni 2009". Er wordt bv nog geen melding gemaakt van W7, ik gebruik AOO al een half jaar op W7 zonder problemen.
Op deze pagina vind je info over W8: AOO 3.4.1 Releaseinfo

Technisch gezien lijken W7 en W8 op elkaar. De kernel is resp. versie 6.1 en 6.2. De meeste wijzigingen zitten dus in de gebruikers interface en niet zo zeer in de onderliggende techniek.

Ik denk dat je gewoon AOO 3.4.1 op W8 zou moeten kunnen installeren.

Erik
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
gabrielsgert
Berichten: 1
Lid geworden op: ma jul 01, 2013 11:53 am

Re: Welke versie kan ik downloaden voor windows 8

Bericht door gabrielsgert »

Ik gebruikte AOO 3.4.1 op Windows 7 en heb die nu succesvol gedownload op Windows 8 laptop.
Gx
Apache OpenOffice 3.4.1 op Windows 8
Plaats reactie