openoffice reageert niet op afsluiten

Discussieer over algemene onderwerpen in verband met OpenOffice.org
olga1978
Berichten: 2
Lid geworden op: za jan 05, 2013 11:15 am

openoffice reageert niet op afsluiten

Bericht door olga1978 »

Hoi,
Ik ben al even aan het surfen geweest op internet om een oplossing te vinden voor OpenOffice om het popup scherm te verwijderen. Het probleem is dat ik mijn versie (3.4) op mijn Mac niet meer kan sluiten omdat er een popup komt: OpenOffice.org is de vorige keer bij het starten geforceerd gestopt tijdens het opnieuw openen van vensters. Wilt u opnieuw proberen om de vensters te openen? vervolgens krijg ik 2 buttons die allebei niet werken.

Wat heb ik al gedaan:
1. in Library saved application state verwijdert--> heeft niet gewerkt
2. in library application support OO in prullenbak gedaan--> heeft niet gewerkt.

Kan iemand mij hiermee helpen? ik kan zelfs mijn mac niet meer herstarten.
OpenOffice.org 3.4.0 op MAC 10.8.2
olga1978
Berichten: 2
Lid geworden op: za jan 05, 2013 11:15 am

Re: openoffice reageert niet op afsluiten

Bericht door olga1978 »

voor iedereen die hetzelfde probleem had al ik net had omschreven:
command alt esc. daarna het programma geforceerd stoppen. Dan is de popup weg en het programma is gestopt.:-)
OpenOffice.org 3.4.0 op MAC 10.8.2
Takkie77
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jan 20, 2013 9:30 pm

Re: openoffice reageert niet op afsluiten

Bericht door Takkie77 »

Sinds kort heb ik hetzelfde probleem. Hoe het is ontstaan is me sowieso een raadsel, maar het gaat niet weg. Deze toestcombinatie is een forced quit. In mijn geval blijft deze melding terugkeren bij opnieuw opstarten. Het legt elk bestand lam; invoeren van data gaat wel, maar ernaar kopiëren, opslaan en exporteren lukt niet.

Weet iemand hoe deze waarschuwing voorgoed weggaat? Opnieuw installeren van OpenOffice heeft niks geholpen, want het blijft terugkeren.… pleh!
OpenOffice 3.4.1, Mac OS 10.8
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: openoffice reageert niet op afsluiten

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb het idee dat in het bovenstaand alleen OopenOffice wordt afgesloten en niet de gehele computer. Ook denk ik dat je het probleem beter moet beschrijven want ik heb het lichte vermoeden dat jouw probleem niet het zelfde is als het bovenstaande.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
homezz69
Berichten: 1
Lid geworden op: zo apr 28, 2013 12:05 pm

Re: openoffice reageert niet op afsluiten

Bericht door homezz69 »

Hallo,
Ik loop nu ook al een paar weken tegen dit probleem aan. Ik kan niet opmaken of er een goede oplossing hiervoor.
In mijn geval start ik OOo op en tegelijk met de openingswindow verschijnt er ook een popup met de tekst:

The application “OpenOffice.org” unexpectedly quit while trying to restore its windows. Do you want to try to restore its windows again? En 2 keuzemogelijkheden: ' Don't restore windows' en 'Restore windows'.

Geen van beide keuzes werkt. De popup blijft in beeld. Eerdergenoemde oplossingen heb ik geprobeerd. Verder heb ik OOo in zn geheel verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Bij opstarten bleef het probleem bestaan. Werken met OOo is op dit moment onmogelijk. Graag jullie input.
OpenOffice 3.4.1 (laatste update gedaan) niet bekend op Mac OSX Lion 10.7.5
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: openoffice reageert niet op afsluiten

Bericht door RPG »

Hallo

Gebuikers of users profiel
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: openoffice reageert niet op afsluiten

Bericht door RPG »

Hallo

http://forum.openoffice.org/en/forum/vi ... 17&t=61224

Misschien geeft de Engelstalige link ook informatie voor het oplossen van het probleem.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
josvenes
Berichten: 1
Lid geworden op: di nov 26, 2013 3:41 pm

Re: openoffice reageert niet op afsluiten

Bericht door josvenes »

Opnoffice afsluiten
Open Finder venster
Klik op Ga
Klik op Alt
Je ziet nu Biblioteek
Zoek SavedApplicationState
Zoek hierin .. libroffice.... en verwijder deze
Openoffice opstarten en het zou moeten weren
OpenOffice 3.1 op Mac
Vollon Luk
Berichten: 1
Lid geworden op: wo jun 25, 2014 5:42 pm

Re: openoffice reageert niet op afsluiten

Bericht door Vollon Luk »

Waw, tof dat ik EINDELIJK via dit forum de oplossing gevonden en gekregen heb.
Ik kan moeilijk begrijpen hoe men die oplossing op eigen houtje kan vinden; MIJN kennis is daarvoor te klein, maar is ben des te meer tevreden.
OpenOffice 4.0.1. op Mac 0S X 10.9.3
Plaats reactie