verzenden als e-mail

Discussieer over algemene onderwerpen in verband met OpenOffice.org
Tycho Huijts
Berichten: 14
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 2:13 am

verzenden als e-mail

Bericht door Tycho Huijts »

Ik gebruik al een tijd lang OO en sinds kort met Windows 8 en Windows Live Mail 2012. Een document verzenden als e-mail levert steeds de foutmelding op dat OO geen werkende e-mailconfiguratie kan vinden. Is er een oplossing of werkt het niet met Live Mail en/of Windows 8?
OpenOffice 3.4 op Windows 8
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: verzenden als e-mail

Bericht door eremmel »

Heeft u de juiste default applicaties geselecteerd zoals internet-browser, e-mail programma enz?

Werk e-mail versturen wel vanuit een andere (niet-windows) applicatie, zoals FireFox? Zo ja, dan waarschijnlijk AOO issue.

Hebben meerdere gebruikers tot uw computer toegang die verschillende e-mail programma's gebruiken? Zo ja, wordt misschien globale e-mail instelling aangesproken die voor u niet geconfigureerd is.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Tycho Huijts
Berichten: 14
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 2:13 am

Re: verzenden als e-mail

Bericht door Tycho Huijts »

Ik heb naast mijn live mail account alleen een hotmailaccount; daarmee werkt het inderdaad ook niet. Wat bedoelt u precies met default applicaties selecteren? Ik gebruik Live Mail als standaard account en gebruik als browser IE10. Toegang tot het netwerk heeft alleen de iPad van mijn vrouw die een gmail account gebruikt. Wat u bedoelt met een globale e-mail instelling begrijp ik niet. Hou me aanbevolen voor verdere tips.
OpenOffice 3.4 op Windows 8
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: verzenden als e-mail

Bericht door eremmel »

We gaan het proberen...
Uit uw antwoord maak ik op dat de 3de vraag niet relevant is.
Vraag 2 heeft u nog niet beantwoord (FireFox was gewoon een voorbeeld, zoek een andere NIET-Microsoft applicatie en kijk (en probeer) vanuit dat programma een e-mail te versturen. Lukt dat die dat is vraag 1 weer belangrijk zie hier onder.

Ik heb geen W8, maar W7 en dan ook nog in het Engels, dus u zult creatief moeten zijn in het volgen van mij.
In het 'Control Panel' (Configuratie folde) waar je veel instellingen kunt doen is een optie 'Default Programs' (Standaard Applicaties). Als u dat opent kun u verschillende Standaard Programma's kiezen.
Zoek uw e-mail programma op en controleer of deze als standaard ingesteld is.

Kunt u bovenstaande niet volgen, dan houdt het voor mij op. Zoek een iemand in uw omgeving in de buurt die meer verstand heeft van computers en laat die het proberen. Analyse van het probleem vergt enige vaardigheden en directe toegang tot uw computer.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie