[Opgelost] Quickstart

Discussieer over algemene onderwerpen in verband met OpenOffice.org
EMn
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jul 20, 2012 11:16 am

[Opgelost] Quickstart

Bericht door EMn »

Sinds ik de versie 3.4 van de Apache OpenOffice installeerde verschijnt er bij het opstarten van de PC het scherm van Quickstart.exe. Hoewel ik via het tray-icoontje aangaf dat ik niet wilde dat Quickstart bij de startup actief werd, en eveneens uit de Windows "Opstarten" functie de Quickstart.exe al verschillende malen verwijderde, komt dit scherm toch regelmatig terug onmiddellijk na de startup van Windows, dus niet als tray icon maar als een volledige window. Gezien ik de PC nog wel voor andere dingen gebruik dan OpenOffice en zeker bij het opstarten vind ik dit bijzonder ergerlijk. Hoe krijg ik dat definitief weg? Als ik OO wil starten doe ik het wel via een desktop icoon, zelfs als dat betekent dat die opstart van OO dan iets trager gaat.
OpenOffice 4.1.1 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Quickstart

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet niet of ik het goed begrijp maar mogelijk wil je de sneldstarter uitschakelen met behulp van het volgende:

Menu --> Extra --> Opties

Dan in de popup
OpenOffice.org uitbreiden door op een symbool te klikken.
dan in het deel Geheugen / Memory
Links onderin staat een mogelijkheid tot het in / uitscahekelen van de snelstarter.


Het is mogelijk dat er in het menu opstarten ook nog iets staat. Maar ik ben geen windows gebruiker en kan daar niets over vertellen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Onno
Berichten: 2
Lid geworden op: za jul 21, 2012 11:07 am

Re: Quickstart

Bericht door Onno »

OpenOffice snelstarter is bij mij niet aangevinkt en toch opent OpenOffice bij Systeemstart :?:
OpenOffice 3.4.0, Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Quickstart

Bericht door RPG »

Hallo

Ik meen mij te herinneren dat er vroeger ook wel eens een link geplaatst werd in een menu optie opstarten. Dat is dan echt windows.

Bij het opstarten van Windows worden gelijk allerlei programma's opgestart. Er zijn verschillende methoden die gebruikt worden voor het opstarten en er zijn ook verschillende mogelijkheden om het te beheren. Een wat moeilijk methode vanbeheren maakt gebruikt van CCleaner of een andere soortgelijk programma. Het is ook mogelijk om gebruikt te maken van msconfig

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Johan
Berichten: 496
Lid geworden op: di jun 02, 2009 11:53 pm

Re: Quickstart

Bericht door Johan »

Een woordje uitleg bij de msconfig van Romke? ...
Via start gaat men naar bureau accessoires >> Opdrachtprompt. In het venster van de opdrachtprompt met een zwarte achtergrond typt men msconfig en drukt men op enter. Men krijgt nu een nieuw venster zoals onderstaand:
Afbeelding
Persoonlijk heb ik QuteCom uitgeschakeld onder W7 daar ik niet wilde dat dit programma mee opstartte. Deze afbeelding geeft dus de juiste instellingen weer. Dan gaat men naar het tabblad opstarten en men haalt daar het vinkje weg waarvan men wil dat het programma niet meer opstart:
Afbeelding
U dient dus zoiets te doen voor OoO?
Onno
Berichten: 2
Lid geworden op: za jul 21, 2012 11:07 am

Re: Quickstart

Bericht door Onno »

Dit werkt!. Dank je Johan. ;)
OpenOffice 3.4.0, Windows 7
Johan
Berichten: 496
Lid geworden op: di jun 02, 2009 11:53 pm

Re: Quickstart

Bericht door Johan »

En dank u Romke?! Hij heeft als OpenSuse gebruiker tenslotte wel aan MSconfig gedacht? :super: :bravo:
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: [Opgelost] Quickstart

Bericht door RPG »

Hallo

Ik had msconfig om meerdere redenen niet uitgelegd. Met CCleaner is dat namelijk ook mogelijk. Ik heb geen ervaring met RevoInstaller maar misschien kan het daar ook mee.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
orgelman
Berichten: 2
Lid geworden op: di jul 31, 2012 11:13 am

Re: [Opgelost] Quickstart

Bericht door orgelman »

blijft de vraag: waarom uitvinken bij de snelstarter toch het Oo scherm tevoorschijn kan komen? :ucrazy:

de snelstarter die bij smconfig > opstarten te vinden is en daar uitschakelbaar is, heeft bij mij de nummering 3.3
via Start > zoeken vond ik de snelstart-opdracht en heb hem verwijderd.
AOoo 3.4. had ik al in gebruik; kennelijk werd 3.3 niet geheel verwijderd.
:super:
Laatst gewijzigd door orgelman op za aug 04, 2012 10:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.4 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: [Opgelost] Quickstart

Bericht door RPG »

Hallo

Waarom wil je antwoord op die vraag?

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
orgelman
Berichten: 2
Lid geworden op: di jul 31, 2012 11:13 am

Re: [Opgelost] Quickstart

Bericht door orgelman »

alle vorige versies van Oo hadden niet die automatische opstart en indien wel dan kon dat uitgezet worden door uit-vinken in popupmenu.
omdat uitvinken niet helpt/hielp is er dus iets veranderd in de nieuwe versie waarvan geen melding is gemaakt.
het moeten uitzetten via de hierboven aangegeven procedure werkt. o.k., blijft de irritatie dat je dat zelf via een omweg moet doen. dat is niet"klantvriendelijk" om het zo maar eens uittedrukken.
OpenOffice 3.4 op Windows 7
Johan
Berichten: 496
Lid geworden op: di jun 02, 2009 11:53 pm

Re: [Opgelost] Quickstart

Bericht door Johan »

Het is inderdaad niet erg klantvriendelijk ... Ligt de oorzaak bij OoO of bij een update van uw besturingssysteem waardoor de makers van OoO gedwongen worden om ...? Mac en linuxgebruikers kennen dit probleem niet! Verder is OoO volledig gratis, uw registratie op dit forum is volledig gratis, de verkregen hulp op dit forum is volledig gratis, ... Vergelijkt u dit eens met uw besturingssysteem en laat ons vervolgens eens weten of u OoO nog altijd klantonvriendelijk vindt? :twisted: ;)
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: [Opgelost] Quickstart

Bericht door RPG »

Hello
orgelman schreef:het moeten uitzetten via de hierboven aangegeven procedure werkt. o.k., blijft de irritatie dat je dat zelf via een omweg moet doen. dat is niet"klantvriendelijk" om het zo maar eens uittedrukken.
Als dit werkelijk een reden is om ge-irriteerd te worden dan moet je echt een gelukkig mens zijn.

Op het Engelse forum is een draad waarin vermeld wordt dan het een bug is en mogelijk hersteld wordt in een volgende versie. Ik heb de neiging om zulk soort problemen te accepteren. Ook als het probleem groter is. Indien ik het niet kan accepteren schakel ik terug naar een versie die beter werkt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: [Opgelost] Quickstart

Bericht door RPG »

Hallo

Een algemeen advies voor het kiezen van de juiste versie is meestal dit.

Bij Apache OpenOffice volgt na een nieuwe uit gebreide versie in dit geval AOO 3.4 meestal een versie waarin hinderlijke en snel te herstellen fouten ook daadwerkelijk worden hersteld. In dit voorbeeld wordt het AOO3.4.1.

Het is bij de lezers misschien bekend dat OpenOffice.org het afgelopen jaar enkele keren van eigenaar is veranderd. Deze verandering maakt vanwege de door Apache gebruikte licentie noodzakelijk dat er nog al veel in de broncode veranderd is. Het kan dus zo zijn dat in AOO 3.4.1 nog niet alle gewenste fouten hersteld zijn.

Voor mensen die LibreOffice gebruiken geldt een iets andere werking daar wordt door genummerd to 6. Om in het voorbeeld te blijven LO 3.4.6. De versie met het hoogste nummer geeft de minste kans op hinderlijke fouten. Die hoogste versie wordt aangeraden voor bedrijven. Ik weet niet of die ook gratis is?

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie