[Opgelost] OfficeSuite betaalsite scam

Discussieer over algemene onderwerpen in verband met OpenOffice.org
robvanderwildt
Berichten: 3
Lid geworden op: ma okt 10, 2011 10:57 am

[Opgelost] OfficeSuite betaalsite scam

Bericht door robvanderwildt »

Krijg geregeld mail over updates van "OfficeSuite" dat ook een logo met twee vliegende vogels heeft. Mail getekend door ene Mike Robertson van Dart Connect Group, Altoona, USA. Dit heeft toch niks met OpenOffice te maken, of toch wel? Wie weet hier meer over?
Laatst gewijzigd door floris v op ma okt 10, 2011 4:39 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als opgelost gemarkeerd
OpenOffice 3.3 op Windows XP
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OfficeSuite

Bericht door RPG »

Hallo

Het is mogelijk dat ze wel een goede versie aan jouw proberen te verkopen wat ook legaal is. Maar waarom een versie kopen als je het ook vrij kunt downloaden.

Ik weet niet hoe de email te stoppen. Ik weet niet of het verstandig is om te klikken op de link voor het stoppen van de email. Heb je een idee hoe ze aan jouw adres gekomen zijn?

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
robvanderwildt
Berichten: 3
Lid geworden op: ma okt 10, 2011 10:57 am

Re: OfficeSuite

Bericht door robvanderwildt »

Er wordt een code in opgegeven. Daar wil ik niks mee doen omdat ik het niet echt vertrouw. Er zit wel een link in om uit te schrijven. Tja, hoe komt men tegenwoordig aan je mailadres? :( Ik zal hem maar gewoon weggooien.
OpenOffice 3.3 op Windows XP
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OfficeSuite

Bericht door floris v »

Na een tijdje zoeken een site gevonden waar je die OfficeSuite tegen betaling kunt downloaden (cronytv.com/128-Office-Suite-Download.olpo - staat dat hetzelfde plaatje op?), lijkt verdacht veel op OOO, inclusief het logo, en inclusief de namen van de modules. Uiteraard ga je niet betalen om iets te downloaden dat je ergens anders ook gratis kunt downloaden.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
robvanderwildt
Berichten: 3
Lid geworden op: ma okt 10, 2011 10:57 am

Re: OfficeSuite betaalsite scam

Bericht door robvanderwildt »

In de naam van de afzender blijken twee namen te zitten die ook bij het googlen te voorschijn komen en waar kennelijk wel wat gehannes mee is. Het gaat om "megaprjan" en "humagobotoday". Mijn provinder had er al een SPAM-aantekening bij gezet. Wat mij betreft is het opgelost. Dank voor de reacties.
OpenOffice 3.3 op Windows XP
Plaats reactie