Wie helpt mij BASE te begrijpen. (kijk mee, help mee)

Discussieer over algemene onderwerpen in verband met OpenOffice.org
Martin
Berichten: 1
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 6:50 pm
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Wie helpt mij BASE te begrijpen. (kijk mee, help mee)

Bericht door Martin »

Al héél lang probeer ik de database BASE te begrijpen door het gewoon te gaan doen. Maar met mijn beperkte kennis red ik dat niet. (programmeerde in basic, ja dat mag als je al bijna 50 bent ;) en wat simpel gerommel met spreatsheets )

Op de hyves van OpenOffice scheef ik een jaar geleden het volgende:
http://openoffice.hyves.nl/
- - - knip - - -
Is er iemand die bereid is om over mijn schouder mee te kijken wanneer ik probeer om een kaartenbak-programma te maken.

Het is mijn bedoeling dat ik onder begeleiding zelf ontdek hoe ik een uitgebreide kaartenbak kan maken voor een phonotheek.
In het begin een eenvoudige opzet met een op maat gemaakte CD-kaartenbak wat ik later wil uitbreiden met muziekfragmenten, foto's, artiest info e.d.

Ik vraag niet om iemand die het voor me in elkaar wil zetten, maar om begeleiding en ondersteuning.

Wanneer ik tevreden ben over het restultaat wil ik dit kosteloos beschikbaar stellen voor iedereen die daarin geinteresseerd is.
Ik verwacht daarom ook zelf geen kosten te maken.

Wil jij mij helpen al was het maar een klein stukje in de goede richting, dan hoor ik dat graag.

- - - knip - - -


Hoe ik ook hoopte: er kwam geen reactie :crazy:
Zelf kwam ik ook niet verder, en dat is behoorlijk frustrerend. :knock:

Wanneer ik kijk in hele dure boeken die ik daarom gekocht heb ( ACCESS - grand cru ) wordt ik alleen maar dol.
Daar zie ik van alles over klanten, werknemers en voorraden. Maar ik heb geen ansluss.
Vandaar dat ik hoop dat er iemand is die over mijn schouder wil meekijken en waar nodig bij de hand vatten in deze voor mij zo gewilde ontdekkingstocht.


Wat mij ook een leuk iets lijkt is om een programma te schrijven waarbij mensen worden gekoppeld om elkaar te helpen.
Bijvoorbeeld: Oma Janssen zoekt hulp om een stopkontact te maken in een schuurtje
match: Gijsje Goochem met zijn LTS-electro diploma wil zich graag hulpvaardig opstellen
match: Jeroen Vonk heeft 5 jaar gewerkt in een electro-technisch installatiebedrijf

Ook bij zoiets kan ik mij wel een voorstelling maken. Maar dat kan ik dus niet alleen. Op wie kan ik rekenen?

Met vriendelijke groet,
Martin (email.martin@casema.nl)
Laatst gewijzigd door RPG op ma sep 11, 2023 9:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spam achtig
OpenOffice 3.2.1 op Vista
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Wie helpt mij BASE te begrijpen. (kijk mee, help mee)

Bericht door floris v »

Basse is niet het meest geschikte databaseprogramma om databases mee te leren maken. Het is meer een zogenaamd front-end, dus iets dat met bestaande databases kan communiceren dan een programma om databases mee te maken, al kan dat wel.
Er zijn dacht ik aardig wat boeken te krijgen over het bouwen van databases, dat lijkt mij ook de beste manier om ermee te leren werken: de theorie leren, en die dan praktisch toepassen. Natuurlijk kunnen we hier allerlei vragen beantwoorden, maar een soort cursus op maat is te tijdrovend.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Wie helpt mij BASE te begrijpen. (kijk mee, help mee)

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb de indruk dat je een geduldige man bent. En ik weet dat het gezegd is: geduld is een schoone zaak. Maar helaas brengt dit je niet nader tot een oplossing. Je zou eens kunnen beginnen met alle draden van base te kunnen lezen daar in staan veel wetenswaardigheden die voor jouw belangrijk zijn. Daarnaast zou je dat kunnen vertalen in een vorm die te begrijpen is voor beginners. Mijn manier van uitleg is voor beginners nog al eens te moeilijk. Zonder iets te proberen lijkt het mij niet dat je een database als voorbeeld voor anderen kunt maken.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gesloten