[Opgelost] Installatie extensie

Bespreek door derden ontwikkelde extensies voor OpenOffice.org
G.D.Johanns
Berichten: 6
Lid geworden op: wo feb 10, 2010 2:03 pm

[Opgelost] Installatie extensie

Bericht door G.D.Johanns »

Sinds enige tijd meldt Writer dat er een update is voor extensies. Als ik die extensie " lo-oo-ressources-linguistiques-fr-v5.1.oxt " download en in Writer van Open Office probeer te installeren gaat dit niet. Wel lukt het de update te installeren in LibreOffice. Mijn LibreOffice heeft dus een geupdate extensie, maar voor OpenOffice lukt dat niet.
Hoe kan ik dit oplossen?
Dank voor de bijstand en vriendelijke groet,

G.D.Johanns
g.d.johanns@hccnet.nl
Laatst gewijzigd door floris v op di jul 22, 2014 4:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als opgelost gemarkeerd
OpenOffice 3.1 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Installatie extensie

Bericht door RPG »

Hallo

Apache Office en LibreOffice zijn twee verschillende programma's. Hoewel er veel gelijk is loopt de ontwikkeling tussen de twee wel uiteen. Het kan best zo zijn dat een extensie niet meer voor beide programma's tegelijkertijd tijd werkt.

Ik begrijpt dat een gedownloade versie van LO niet te instaleren is bij AO.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Installatie extensie

Bericht door floris v »

Het ging bij mij niet probleemloos, maar het is wel gelukt. Verwijder eerst de oude versie, dan moet het beter gaan.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
G.D.Johanns
Berichten: 6
Lid geworden op: wo feb 10, 2010 2:03 pm

Re: Installatie extensie

Bericht door G.D.Johanns »

OpenOffice en LibreOffice zijn inderdaad verschillende programma's. Maar vreemd dat ik in mijn OO applicatie (Writer) de melding krijg voor een update met extensie .oxt wat kennelijk van LibreOffice is. In mijn Windows verkenner kan ik hem vervolgens alleen via LibreOffice installeren. Het lukt niet om een ander programma te selecteren om te installeren.
Ik zal proberen om de oudere versies van dit woordenboek voor Franse spellingscontrole te verwijderen en kijken of installatie in OO dan wel lukt.
OpenOffice 3.1 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Installatie extensie

Bericht door RPG »

Hallo

Ik kan de extensie niet vinden en dus ook niet downloaden.

Wanneer niet het goede programma geselecteerd wordt dan bestaat toch de mogelijkheid om het bestand te selecteren door middel van Extensie beheer.

menu --> Extra --> Extensiebeheer

Daarna klikken op de knop toevoegen.

Floris v geeft wel aan dat mogelijk eerst de oude verwijderd moet worden. Ook dat kan in Extensie beheer. Dan wel de betreffende extensie selecteren.

Na het installeren en mogelijk ook de-installeren moet OOo op nieuw gestart worden. Vergeet niet de snelstarter ook uit te schakelen of herstart de computer.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
G.D.Johanns
Berichten: 6
Lid geworden op: wo feb 10, 2010 2:03 pm

Re: Installatie extensie

Bericht door G.D.Johanns »

Gelukt!
Via Menu --> Extra --> Extensiebeheer heb ik het geregeld. Allen dank voor de hulp.
OpenOffice 3.1 op Windows 7
Plaats reactie