Base en afbeeldingen

Bespreek het databaseprogramma
FrankPoppe
Berichten: 3
Lid geworden op: za mei 08, 2010 4:22 pm

Base en afbeeldingen

Bericht door FrankPoppe »

Ik heb een bestand in Base gedefinieerd, met de ingeboude HSQL database. Ik heb daarin ook een veld met afbeeldingen.
Vervolgens een formulier gemaakt waarin ik die afbeeldingen kan selecteren. Tot zover geen probleem.

Ik zie echter niet hoe ik zo'n afbeelding verder kan gebruiken in bijv. een rapport, of kan exporteren naar een externe database (bijv. MySQL).

Wie heeft enige tips?
OpenOffice 3.2.0, Windows XP Pro 2002 SP3, NL
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Base en afbeeldingen

Bericht door RPG »

Hallo

Ik geloof niet in SRB op dit moment in staat is om met afbeeldingen te werken. Mogelijk kun je een writer bestand gebruiken.

Hoe heb je de afbeeldingen opgeslagen in je database? Het zou mij niet verbazen dat ook een binair opgeslagen afbeedling naar een andere database gekopieerd kan worden.

Zie voor verdere informatie hier.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
FrankPoppe
Berichten: 3
Lid geworden op: za mei 08, 2010 4:22 pm

Re: Base en afbeeldingen

Bericht door FrankPoppe »

Bedankt,

SRB = Sun Report Builder? Het onderdeel waar je terecht komt als je in OO-Base voor 'Rapporten' kiest?
Je kunt daar wel een 'afbeeldingselement' neerzetten, maar wat je er mee kunt en hoe je het vult is me nog onduidelijk. Maar dat hele rapport-deel heb ik nog niet echt door.

De afbeeldingen zijn binair in de database opgeslagen, als 'longvarbinary', dus niet relatief via een tekstveld met een url. (Ik heb daar geen macro's voor nodig, ik heb een formulier met een afbeeldingselement, en door daar op te dubbelklikken kom ik in een bestandskeuze-dialoog waar ik de gewenst jpg selecteer - dit n.a.v. de andere threads waar je naar verwijst).

Voor het kopiëren naar een andere database ken ik alleen de methode om de info in een tabel op het scherm te krijgen, en dat via knip-plak naar bijv. Excel te brengen. Maar dat werkt volgens mij alleen voor teksten en getallen, niet voor deze binaire info.
OpenOffice 3.2.0, Windows XP Pro 2002 SP3, NL
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Base en afbeeldingen

Bericht door RPG »

Hallo

Probeer knippen en plakken binnen de database en niet via een spreadsheet. Het lukt in een klein proefje binnen HSQLDB.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
FrankPoppe
Berichten: 3
Lid geworden op: za mei 08, 2010 4:22 pm

Re: Base en afbeeldingen

Bericht door FrankPoppe »

OK, ga ik proberen.
Moet eerst even een pc organiseren met zowel OO als bijv. MySQL.
Bedankt.
OpenOffice 3.2.0, Windows XP Pro 2002 SP3, NL
Plaats reactie