in tabel een veld aanbrengen

Bespreek het databaseprogramma
Luc Bouten
Berichten: 1
Lid geworden op: do dec 31, 2009 10:18 am

in tabel een veld aanbrengen

Bericht door Luc Bouten »

Hoe kan ik in een een tabel een veld aanbrengen die de som aangeeft van alle getallen die ik in een ander veld genoteerd heb?

Vriendelijke groeten vanwege Luc
OpenOffice.org 3.0 en vista
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: in tabel een veld aanbrengen

Bericht door RPG »

Hallo

Voor zover ik weet is dat niet een gebruikelijke manier van werken in een data base.
Een database heeft van nature niet een vaste volgorde.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: in tabel een veld aanbrengen

Bericht door eremmel »

Luc, als uw vraag breder opgevat kan worden, dan is er misschien wel een mogelijkheid om uw probleem te adresseren. Als uw vraag ook zou kunnen zijn:
Ik wil in een formulier of rapport een waarde tonen die bepaald wordt door de sommering over een ander veld, dan kan dat wel opgelost worden via een SQL query. Het is gebruikelijk om resultaten van berekeningen niet op te slaan in de database maar ze te berekenen op het moment dat de gegevens opgevraagd worden.
Om u verder te kunnen helpen is het handig als u aangeeft hoe die berekening precies luidt:
Tabel naam, veld-namen en een eventuele groepering op die veld namen. Bv:
Van de tabel "betalingen" wil ik graag voor elke regel het totaal, te noemen "Totaal" over de kolom "betaald" per maand en categorie. De maand is afhankelijk van het veld "Datum" en de categorie staat in het veld "BetalingsCategorie".
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie