Geluid toevoegen aan een Base tabel

Bespreek het databaseprogramma
sabrick
Berichten: 2
Lid geworden op: di dec 01, 2009 9:44 am

Geluid toevoegen aan een Base tabel

Bericht door sabrick »

Beste medegebruikers,
Ik woon en werk in Thailand en probeer een woordje Thai te leren. Nu is de uitspraak van de taal zeer belangrijk: klemtoon, hoog, laag enz.
Ik probeer een eigen woordenboek op te stellen en daarvoor zou ik in een tabel een kolom voorzien die bij klikken het gesproken woord produceert. Alleen, ik heb geen idee hoe eraan te beginnen.
Ik gebruik XP Pro SP3 en OOo 3.1.1 op een Compaq Pressario 2000
Alle hulp is welkom en ik dank iedereen bij voorbaat.
XP Pro OOo 3.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Geluid toevoegen aan een Base tabel

Bericht door RPG »

Hallo

Vergeet het opnemen van het geluid.
Voor de rest gebruik een wizard of assitent voor het ontwerpen.

Ik denk dat er complete programma klaar zijn op het internet. Zeker als je Linux gebruikt. De zoektijd naar een geschikt programma kon wel eens een fractie zijn van de ontwerptijd van een eigen programma.

Als je echt door wilt gaan met geluid begin met het bezoeken van een Engels forum en met het bestuderen van veel tutorials.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
sabrick
Berichten: 2
Lid geworden op: di dec 01, 2009 9:44 am

Re: Geluid toevoegen aan een Base tabel

Bericht door sabrick »

Dank u wel Romke voor de prompte reactie.
Geluid opnemen is geen probleem, ik gebruik Audacity. Het geluid opslaan op mijn harde schijf en beluisteren lukt ook aardig. Ik had mijn vraag beter moeten inkleden denk ik: "Kan ik die .wav bestanden in een Base tabel plaatsen, om ze bij aanklikken te kunnen beluisteren, via een link ofzo? en zo ja, welke veldeigenschappen moet toekennen?"
Ik heb op Engelstalige fora gezocht, maar niet iets gevonden dat helpt.
Bedankt bij voorbaat voor om het even welk antwoord.
Sabrick
XP Pro OOo 3.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Geluid toevoegen aan een Base tabel

Bericht door RPG »

Hallo

Zoals je het nu omschrijft kan het gemakklijker. Maar dan heb ik nog steeds vragen en denk dat het advies negatief is. Of je moet naast Thais ook willen leren programmeren en Engels kunnen lezen.

Ik denk ga uitgebreid zoeken op het internet om te kijken of er niet een compleet iets is. Neem hier twee of drie weken de tijd voor. De ervaring die je opdoet met zoeken naar een compleet programma zul je zeker nodig hebben om zelf iets te maken.

Voordat je uitgebreidt gaat bezig houden met base kijk ook even naar calc en galerij. Ik weet niet wat je daar mee kunt doen. Het probleem blijft het door geven van een url naar een afspeelprogramma.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie