[opgelost] voorkeuze in veld formulier

Bespreek het databaseprogramma
marcel0138
Berichten: 67
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:22 pm

[opgelost] voorkeuze in veld formulier

Bericht door marcel0138 »

Als ik in een veld van een record steeds weer opnieuw moet invullen ma t/m vr of za of zo krijg je natuurlijk schrijffouten die niet mooi staan in een rapport.
Kan ik niet instellen dat ik alleen de keuze heb uit deze drie mogelijkheden door ze bijvoorbeeld aan te klikken?
Laatst gewijzigd door marcel0138 op vr nov 27, 2009 10:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.6 op Windows 8
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: voorkeuze in veld formulier

Bericht door RPG »

Hallo

Gebruik combobox of listbox. Ik weet zo gauw niet de Nederlandse namen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
ldk
Berichten: 73
Lid geworden op: di aug 25, 2009 5:27 pm

Re: voorkeuze in veld formulier

Bericht door ldk »

Hallo,
Maak een tabel met bv. een veld Dag_ID en een veld Dag. Vul de dagen in en zorg er voor dat in de tabel waar het formulier mee opgebouwd is ook een veld komt met bv. Dag_ID. Plaats nu een keuzelijst(=Listbox) in het formulier en geef aan dat het veld Dag moet worden weer gegeven en klik daarna op de 2 Dag_ID velden. Nu zou het moeten werken.

ldk
OpenOffice 3.2.1 op Windows XP
marcel0138
Berichten: 67
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:22 pm

Re: voorkeuze in veld formulier

Bericht door marcel0138 »

Je antwoord is duidelijk en daarvoor mijn dank, echter ik denk dat het toch voor mij te moeilijk is.
mvg
OpenOffice 3.6 op Windows 8
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Het maken van een keuzelijst

Bericht door RPG »

Hallo

Maak een tabel met de gewenste waarden. Ik denk dat een getal er bij in het ook gemakkelijk maakt. Dat is precies wat ldk ook schrijft.

Als je er een getal, dus twee kolommen, in doet dan komt in de doel tabel een getal. Als je alleen één kolom gebruikt dan komt in de doeltabel een woord te staan.

Aktiveer de wizard. Daarvoor zit een knop op de toolbar waarmee je ook een tekst box kunt maken.

Teken nu een listbox. Na het tekenen van de listbox wordt de wizard aktief en die helpt jouw met het invullen van alles wat nodig is.

Ga hier mee oefenen want dan wordt het veel eenvoudiger.
Ik hoop dat dit jouw helpt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie