Hallo,
Niet echt een probleem met open office zelf, maar mij ontbreekt gewoon de kennis. Om eerlijk te zijn, ik ben nogal een leek op het vlak van computer en open office in het bijzonder.
Ik kan wel een bestand maken, althans dat is mij gelukt, om mijn verzameling strips mooi alfabetisch in onder te brengen.
Mijn probleem is nu dat ik niet het ganse bestand wil afprinten, het bestand met alle titels. Ik zoek eigenlijk een manier om een handig overzicht te krijgen waarbij enkel het allerlaatste nummer van elke stripreeks, alfabetisch wordt weergegeven. Zodoende kan ik snel overzien tot welk nummer ik reeds in bezit heb en welke het volgende nummer is waar ik naar moet zoeken. Dus een overzicht met enkel de informatie die er toe doet op het moment dat ik mijn lijst in de winkel bovenhaal.
In eerste instantie dacht ik dit af te printen en dus alles op papier te hebben, maar een ander probleem is dan, dat dit snel verouderd wordt omdat er ondertussen aangekochte strips in mijn stripbestand worden bijgeschreven en dit niet zichtbaar is op het afgedrukte.
Ik heb mijn hoofd al lopen breken over hoe ik dan het afgeslankte bestand met alle laatste nummers van elke stripreeks op mijn gsm zou kunnen bekijken. Hoef ik meteen ook geen papier en inkt meer te verbruiken, goed voor het milieu en ik ga er van uit, ook altijd up-to-date.
Mogelijk is het twee keer niets om het verlangde te kunnen bekomen in open office, maar vergeet niet dat ik echt een leek ben in deze materie.
Dank bij voorbaat voor jullie hulp in deze, deze zal ten zeerste gewaardeerd worden.