veldopmaak: Coördinaten invoegen via formulier in tabel.

Bespreek het databaseprogramma
orogan
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 27, 2009 10:59 pm

veldopmaak: Coördinaten invoegen via formulier in tabel.

Bericht door orogan »

Hallo,

Ben op zoek naar een manier om coördinaten in de vorm 12°34'56,78" in te voegen via een formulier.
Ik ga ervan uit dat dit via veldopmaak moet maar kom er niet echt uit.

Bedoeling is dat ik ze ingeef als 123456,78 en ze verschijnen in het formulier als 12°34'56,78".

Enige ideeën hierover?

Alvast bedankt,
orogan
OpenOffice 3.1 op MacOs 10.5
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: veldopmaak: Coördinaten invoegen via formulier in tabel.

Bericht door RPG »

Hallo

Het lijkt misschien vreemd maar ik denk dat je het zelfde nodig heb als het veranderen naar een hoofdletter. Ik weet niet zo snel een oplossing maar verwijs je voorlopig naar die link. Je moet dat zorgvuldig de verschillende mogelijkheden uitzoeken die er zijn. In de helpfile worden deze zaken uitgelegd bij een bepaalde control box.

In de link staan ook andere verwijzingen die je kunnen helpen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Hugo49
Berichten: 1
Lid geworden op: za okt 31, 2009 1:09 pm

Re: veldopmaak: Coördinaten invoegen via formulier in tabel.

Bericht door Hugo49 »

Ik ben momenteel ook aan het zoeken hoe opmaak van veldrecords aangemaakt moeten worden. Ik zoek een manier om ongeacht invoer alle karakters in hoofdletters te krijgen. Wel heb ik denk ik een antwoord op de vraag binnen deze topic over hoe nummerieke velden automatisch omgezet kunnen worden in coördinaten.
* zorg dat het veldtype floating is
* voer eigen opmaakcode in als volgt: #0"° "#0"' "00,##" Elk # staat hierbij voor willekeurige cijfers, de 0 geeft aan dat er voorloopnullen gehanteerd moeten worden en de te gebruiken tekens zet je tussen aanhalingstekens zodat ze bij de opmaak zichtbaar worden
OpenOffice 3.1 op Windows
OpenOffice 3.1 op Linux
OpenOffice 3.2 Beta op Windows
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: veldopmaak: Coördinaten invoegen via formulier in tabel.

Bericht door eremmel »

Als je de interne database van Base gebruikt (HSQLDB) is er een Tekst data type dat alleen de gegevens onafhankelijk van de case (klein-/hoofdletters) behandeld (VARCHAR_IGNORECASE). Dit type kun je gebruiken. Bij het ophalen van de gegevens kun je dan altijd de functie UCASE("Veld") gebruiken voor het laten zien van de gegevens in hoofdletters. De enige andere manier lijkt me mbv macro's de input omzetten naar hoofdletters.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie